Fujitsu și ConnectedLife anunță integrarea soluțiilor IoT ale Fujitsu într-o tehnologie pentru îngrijirea persoanelor cu dizabilități, în vârstă sau cu probeme de mișcare. Soluția IoT Fujitsu ”UBIQUITOUSWARE Resident Monitoring” face parte din platforma Fujitsu MetaArc, și este integrată în serviciul inteligent bazat pe cloud dezvoltat de ConnectedLife.
Serviciile și aplicațiile ConnectedLife vin pentru a sprijini persoanele în vârstă sau cu dizabilități din Asia în special, unde populația se află într-un proces de îmbătrânire rapidă, iar chiar daca nu sunt singuri, cei în vârstă nu pot avea parte de atenție permanentă din partea membrilor familiei datorită faptului că aceștia sunt la locul de muncă. ConnectedLife a fost creat pentru a ajuta familiile să se conecteze mai bine și să aibă grijă de rudele lor, respectând în același timp viața lor privată. Această soluție de la ConnectedLife și Fujitsu utilizează cloud bazat pe Microsoft Azure pentru a susține siguranța adulților în vârstă care trăiesc independent, oferind în același timp membrilor familiei siguranța că aceștia sunt bine.
Soluția puternică și cuprinzătoare de monitorizare a resurselor (RMS) de la Fujitsu este încorporată în modulul wellness de dormit și modul de siguranță al dormitorului ConnectedLife, pentru a-și spori serviciile inteligente pentru viața independentă. RMS constă în senzori de sunet sensibili și fiabili dar și algoritmi de senzori de proprietate ai Fujitsu pentru facilitarea analizei comportamentale. Senzorii RMS lucrează pasiv în fundal pentru a detecta activitățile, deoarece adulții mai în vârstă au o rutina zilnică de somn. Datele colectate, sub formă de mișcare și sunete, sunt trimise la algoritmul senzor care este instalat pe platforma cloud-ului Microsoft Azure al ConnectedLife pentru analiză. De-a lungul timpului, algoritmii senzorilor vor învăța cum este în mod obișnuit un comportament al unui adult mai în vârstă și oferind capacitatea detectării unor anomalii în comportamentul considerat normal.
Includerea RMS, cu capacitățile sale analitice profunde, oferă utilizatorilor ConnectedLife informații actualizate în timp real, cum ar fi zgomotul puternic care poate fi rezultatul unei căderi sau a înecului, sforăitul și alți factori de mediu cum ar fi temperatura și umiditatea care pot afecta calitatea somnului și a vieții. Somnul agitat și mișcările în cameră în timpul perioadelor de odihnă preconizate pot constitui un motiv de îngrijorare pentru membrii familiei. Conexiunile și actualizările legate de LifeLife sunt livrate prin intermediul dispozitivelor mobile, telefoanelor inteligente și aplicațiilor web optimizate pentru fiecare membru al familiei, de la copii la adulți în vârstă și furnizori de servicii profesionale. RMS include de asemenea un buton de apel de urgență pe care utilizatorii îl pot activa dacă este necesar pentru a contacta imediat serviciile de urgență sau un membru al familiei. Serviciul a fost lansat în Singapore în luna aprilie 2017, urmând ca în iulie 2017 să fie disponibil în Australia și mai târziu în Europa.