Evenimente — June 13, 2017 at 3:18 pm

Reinventarea digitalului pentru produse industriale

by
Ritmul schimbării în domeniul producţiei industriale se accelerează. Pieţele au evoluat de la starea de centralism organizaţional, în cadrul căreia producătorii şi funizorii de servicii definesc în mare măsură ce anume să producă şi să vândă consumatorilor, la o stare de centralism individualizat, în cadrul căreia consumatorii cer experienţe impulsionate de informaţii şi personalizate. Iar acest fenomen continuă să îmbrace forme noi, în care consumatorii, clienţii şi colegii devin participanţi activi mai degrabă decât receptori pasivi. Acest mediu de funcţionare este cel mai bine înţeles în cadrul a ceea ce noi numim economia de tip toată lumea-către- toată lumea (Everyone-to- Everyone, sau E2E).

Această economie E2E dispune de patru elemente distincte: Este orchestrată, fiind bazată pe ecosisteme de afaceri, care sunt colaborative şi neîntrerupte. Este contextuală, prin aceea că experienţele clienţilor şi partenerilor sunt calibrate şi relevante pentru acţiunile şi nevoile lor specifice. Este simbiotică, prin aceea că toată lumea şi toate lucrurile, incluzând aici clienţii şi afacerile, sunt mutual interdependente. Şi este cognitivă, fiind caracterizată de capabilităţi predictive şi de învăţare activate de date şi care se auto-întreţin.
Reimaginarea întreprinderii
Tehnologiile digitale modifică modul în care oamenii şi afacerile interacţionează. Forţele digitale generează niveluri fără precedent de dislocare industrială, schimbând fundamental economiile afacerilor.
Pentru a reuşi într-un astfel de mediu disruptiv, organizaţiile au nevoie să ofere experienţe noi şi relevante, să stabilească noi direcţii de concentrare eforturi, să contruiască noi expertize şi să proiecteze noi modalităţi de lucru. Organizaţiile business-to- business (B2B) nu sunt deloc imune faţă de astfel de forţe. La fel ca în cazul suratelor care activează în zona consumatorilor finali, organizaţiile din domeniul produselor industriale vor ajunge în ultimă instanţă să se confrunte cu o alegere simplă: fie de vor reinventa în mod digital, sau vor vedea cum intră în declin pe piaţă. Reinventarea digitală de succes va implica o reimaginare fundamentală a modului în care o organizaţie operează şi a modului în care relaţionează cu propriul mediu de funcţionare.
Chiar dacă are impact în primul rând asupra sectoarelor axate pe consumatorii finali – cum ar fi comerțul cu amănuntul, industria auto şi electronicele de consum – economia E2E a început să pătrundă şi în domenii B2B, inclusiv în domeniul produselor industriale. Tehnologii digitale precum imprimarea 3D, Internet of Things (IoT) şi robotica adaptivă alterează felul în care interacţionează clienţii şi firmele industriale, schimbând din temelii economia afacerilor de acest tip. Domeniul produselor industriale trebuie să îşi reinventeze digital unităţile componente pentru a ţine pasul cu acest fenomen tehnologic disruptiv.
Fenomenul tehnologic disruptiv din cadrul domeniului produselor industriale a crescut semnificativ în intensitate. ibm watsonUtilizarea tot mai frecventă a telefoanelor inteligente şi a dispozitivelor de tip wearable obligă organizaţiile să regândească modul în care interacţionează cu clienţii şi cum sunt proiectate procesele interne. În cadrul unui studiu IBM Institute for Business Value legat de operaţiuni digitale globale, realizat în colaborare cu Oxford Economics, 51% din factorii de decizie din domeniul produselor industriale au citat inovaţia crescută ca iniţiativă de afaceri de top (faţă de 41% din respondenţii aparţinând altor verticale industriale). Probabil că nu este deloc surprinzător faptul că firmele din domeniul produselor industriale sunt mai predispuse decât cele din alte verticale să genereze noi modele de afaceri în jurul tehnologiilor digitale.
În mod similar, emergenţa în creştere a imprimării 3D ar putea reprezenta fie o ameninţare semnificativă, fie o oportunitate enormă pentru afacerile tradiţionale din domeniul industrial, depinzând de alegerea lor de a ignora sau îmbrăţişa inovaţia. Iar unele organizaţii de top dezvoltă deja oportunităţi noi care altădată erau de neimaginat. Cererile tot mai sofisticate ale clienţilor determină firmele din domeniul produselor industriale să adopte bune practici ale altor verticale industriale, aşa cum ar fi cazul comerţului cu amănuntul, pentru a-şi îmbunătăţi modul de relaţionare.
Firmele din domeniul produselor industriale care vor să aibă succes vor îmbrăţişa tehnologiile noi şi pe cele emergente pentru a genera experienţe semnificative pentru clienţi şi pentru a atinge noi niveluri de eficienţă, oportunităţi şi inovaţie.
Reinventarea digitală combină tehnologii digitale multiple – incluzând cloud, cognitive computing, mobilitate şi IoT – pentru a concepe altfel relaţiile şi operaţiunile cu clienţii şi partenerii. Ea implică orchestrarea şi generarea de experienţe unicat pentru clienţi şi alte părţi interesate prin emergenţa unor noi ecosisteme de afaceri.
Însă reinventarea digitală merge mult mai departe. Ea implică reimaginarea fundamentală a modului în care o companie operează şi interacţionează cu toate părţile interesate. Se bazează pe o gamă diversă de aplicaţii şi tehnologii digitale, sprijinind, de exemplu, construcţia de relaţii aprofundate colaborative prin intermediul unui ecosistem complet integrat – unul în care clienţii şi partenerii pot participa cum vor. În acest context, reinventarea digitală nu este fragmentată sau specifică. Ea necesită regândirea modului în care operează o organizaţie din domeniul produselor industriale şi a modului în care interacţionează cu partenerii, clienţii şi mediul înconjurător în ansamblul lui.
Mai multe informații despre Era Digitală, Tehnologiile Cognitive dar și cele mai recente inovații tehnologice veți afla în cadrul Watson SEE Summit 2017 – Turning the digital journey into a cognitive business across SEE, eveniment ce va avea loc în perioada 13-14 Septembrie în Opatija, Croația.
Pentru mai multe informații despre acest eveniment și despre agenda accesați: http://www-
05.ibm.com/hr/watson-see- summit/