Revoluția digitală poate duce, mai rapid ca niciodată, la înlocuirea modelelor tradiționale de afaceri și la remodelarea industriilor.
Rezultatele unui studiu arată că revoluția digitală va afecta puternic în următorii cinci ani aproximativ 40% dintre companiile ce urmează modele tradiționale de afaceri, din 12 industrii luate în considerare. Pentru companii, acest lucru poate însemna, în unele cazuri, pierderea cotei de piață sau chiar falimentul. Cu toate acestea, reprezentanții a 45% dintre companii consideră că revoluția digitală nu este un subiect atât de important încât să fie dezbătut în ședințele consiliului de administratie.
Majoritatea managerilor intervievați afirmă că transformarea digitală are o influență pozitivă asupra afacerilor și asupra societății. Concret, 75% dintre aceștia consideră că revoluția digitală este o formă de progres, 72% spun că aduce valoare adăugată consumatorilor, iar 66% consideră că duce la creșterea responsabilității individuale. Pe de altă parte, 43% dintre managerii intervievați nu conștientizează riscurile pe care le implică revoluția digitală sau nu i-au acordat suficientă atenție, în timp ce numai 25% investesc proactiv în tehnologie.
Dintre cele 12 industrii analizate, produsele și serviciile din zona de tehnologie vor fi cel mai afectate de aceste schimbări în următorii cinci ani. De asemenea, industrii care gestionează foarte multe date și informații, cum sunt media și entertainment, telecomunicații, servicii financiare și retail, vor fi nevoite să facă importante investiții în tehnologie pentru a face față provocărilor revoluției digitale.
Această schimbare este determinată de modul de lucru și ritmul în care se dezvoltă startup-urile, competitori activi și proactivi în folosirea de tehnologie, de contopirea industriilor, pe măsură ce dezvoltarea digitală permite extinderea afacerilor pe noi piețe.
Executivii din companiile care au la bază modele tradiționale de afaceri se așteaptă la schimbări majore în următorii cinci ani datorită revoluției digitale, care se vor reflecta inclusiv în cota de piață.