SAP ocupă locul 1 în topul celor mai valoroase branduri din Europa conform raportului 2017 BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, cu o valoare a brandului de 45,194 miliarde de dolari. Compania a urcat o poziție comparativ cu 2016 și se alătură altor branduri din tehnologie precum Amazon, Google, Facebook și Apple.
SAP, cu sediul în Walldorf, Germania, a înregistrat o creștere cu 16% a valorii brandului comparativ cu 2016, dublu față de media de 8% înregistrată de brandurile prezente în top, și este cea mai valoroasă marcă din Europa, situându-se peste Louis Vuitton (locul 29), ZARA (locul 34) și BMW (locul 35). La nivel global, SAP ocupă locul 21, poziționându-se în fața altor companii de tehnologie precum Oracle (locul 36) și HP (locul 76), dar și peste branduri cunoscute ca Starbucks (locul 22), Nike (locul 26) și Walmart (locul 31). La categoria Tehnologie, SAP se situează pe locul 7, aceeași poziție ca în anul precedent. De asemenea, compania germană ocupă locul 6 în topul organizațiilor care activează în segmentul B2B.
Raportul oferă detalii interesante despre comportamentul celor mai valoroase super-branduri din lume, cum ar fi faptul că majoritatea mărcilor nou incluse în top nu existau înainte de 1997. Vârsta continuă să scadă de la an la an pentru toate cele 100 de branduri regăsite în raport, vechimea medie fiind de 67 ani, cu 16 ani mai puțin decât în 2007. Un alt aspect important este faptul că valoarea totală a brandurilor, în 2017, a crescut cu 8 procente comparativ cu 2016, ajungând la 3,64 trilioane de dolari. De asemenea, numărul brandurilor cu o valoare mai mare de 100 miliarde de dolari a crescut de la 6 în 2016, la 9 în 2017.
Nivelul de dezvoltare și rata de adopție a noilor tehnologii digitale creează suprapuneri între segmentele clasice de comerț, B2B și B2C, de aceea putem considera că SAP activează cu succes în noul segment B2H – Business to Human. Poziția ocupată de SAP în topul celor mai valoroase branduri întărește angajamentul companiei de a ajuta lumea să funcționeze mai bine și de a îmbunătății viețile oamenilor. SAP continuă seria de rezultate pozitive, ocupând locul 15 în topul 50 Best Places to Work, conform raportului întocmit de Glassdoor, una dintre cele mai mari platforme de recrutare la nivel global.
Raportul reprezintă cel mai cuprinzător studiu asupra brandurilor, incluzând interviuri cu peste 3 milioane de consumatori la nivel global și este elaborat de Kantar Millward Brown, una dintre cele mai mari agenții de cercetare la nivel global. Sistemul de clasificare utilizat pentru topul BrandZ este considerat ca fiind una dintre cele mai valoroase evaluări ale influenței brandului, bazându-se pe valoarea mărcii asupra punctelor de vedere ale consumatorilor potențiali și existenți, precum și asupra datelor financiare.