NEWS — June 30, 2017 at 8:48 am

Ghidurile finale de implementare a Regulamentului General de Protecție a Datelor Personale vor fi publicate în decembrie 2017

by
gdprÎn decembrie 2017 vor fi emise toate ghidurile necesare implementării Regulamentului General de Protecție a Datelor Personale publicat în 2016 și care va intra în vigoare în mai 2018. Conform Regulamentului nu mai există obligația înregistrării ca operator de date cu caracter personal la ANSPDPC și toate firmele care prelucrează date trebuie să demonstreze că îndeplinesc cerințele minime cerute de regulament. Conform noului Regulament, prin declarația expresă trebuie prevăzute exact canalele de marketing care sunt vizate
VEEAM GDPRIn cadrul Plenarei Grupului de Lucru Art. 29, desfășurată în perioada 7 – 8 iunie 2017 s-a stabilit ca până în decembrie 2017 vor fi emise toate ghidurile necesare implementării Regulamentului General de Protecție a Datelor Personale publicat în 2016 și care va intra în vigoare în mai 2018.
Până în momentul actual sunt disponibile doar trei ghiduri, cel care vizează ofițerul de protecție a datelor personale, cel privind identificarea unei autorități principale de supraveghere și ghidul privind portabilitatea datelor.
Dacă până acum, în conformitate cu legea 677/2001, doar anumiți operatori de date cu caracter personal se înregistrau la ANSPDCP, acum conform Regulamentului nu mai există obligația înregistrării ca operator de date cu caracter personal la ANSPDPC și toate firmele care prelucrează date trebuie să demonstreze că îndeplinesc cerințele minime cerute de regulament. Nu mai există obligația de notificare, dar există obligația legală de conformare.
Noile reguli din domeniul protecției datelor personale expun la noi riscuri juridice atât companiile, cât și agențiile de marketing și publicitate cu care acestea lucrează.
Companiile care vor să își promoveze serviciile în mediul online și fac asta prin colectarea de date personale (pentru transmiterea diferitelor materiale promoționale) sunt obligate ca, începand cu anul viitor, să respecte noi reguli privind prelucrarea datelor personale. Societățile care nu se vor conforma noului regulament european riscă amenzi de până la de 4% din veniturile globale sau 20 de milioane de euro, oricare ar fi suma mai mare.
Dacă sub actuala legislație, când consumatorul bifa căsuța că este de acord cu materialele publicitare, putea fi trimis orice tip de materiale. Conform noului Regulament, prin declarația expresă trebuie prevăzute exact canalele de marketing care sunt vizate. Astfel, consimțământul trebuie sa fie specific.
Tags