Securitate — February 7, 2016 at 6:45 pm

O treime dintre utilizatori nu adoptă măsuri de protecție atunci când își împrumută dispozitivele

by

istock_000000382399_l233% dintre respondenții care își împrumută dispozitivele rudelor, colegilor sau prietenilor, nu adoptă măsuri pentru a-și proteja informațiile confidențiale. Aceștia nu consideră că utilizarea dispozitivelor personale de către mai multe persoane este riscantă, deși posibilitatea de a pierde datele stocate crește semnificativ odată cu numărul de utilizatori care folosesc același dispozitiv.

Aproximativ unul din trei utilizatori, din Europa, au afirmat că obișnuiesc să utilizeze același dispozitiv cu o altă persoană. 29% dintre ei împrumută dispozitivele adulților cu care locuiesc, 4% le împrumută copiilor, în timp ce 1% le împrumută colegilor sau cunoștințelor. Aceste procente se aplică celor mai des utilizate dispozitive cu acces la internet, fiind totodată dispozitivele care pot stoca date importante, precum informații de logare și parole.

Lipsa unei protecții eficiente a dispozitivelor este extrem de periculoasă – nimeni nu poate fi sigur că ceilalți utilizatori sunt conștienți de riscurile amenințărilor cibernetice. Un utilizator neexperimentat poate deveni victima înșelătoriilor infractorilor cibernetici sau poate să descarce un fișier executabil periculos. În același timp, 33% dintre respondenții care își împrumută computerele, telefoanele și tabletele, nu adoptă măsuri de securitate pentru că nu sunt conștienți de riscuri. Doar 38% dintre utilizatorii din Europa fac back-up datelor importante înainte de a împrumuta dispozitivul, 33% dintre aceștia își protejează informațiile cu parolă, iar 20% încearcă să nu stocheze informații importante.

Exista mai multe soluții de securitate menite să asigure protecția mai multor dispozitive, care poate proteja și utilizatorii neexperimentați împotriva accesării site-urilor periculoase, poate evita descărcarea software-ului periculos și poate securiza împotriva multor alte amenințări cibernetice.

Sursa: Studiu Kasperky Lab, în parteneriat cu B2B International