Esential — July 24, 2017 at 11:58 am

Lupta comună pentru neutralitatea netului continuă

by

iStock_000001193175MediumRecent, peste o sută de companii tehnologice şi-au exprimat vocal opoziţia faţă de planurile autorităţii americane de reglementare a comunicaţiilor de a elimina reglementările privind conservarea neutralităţii internetului. Cu două luni în urmă, autoritatea în cauză (FCC – Federal Communications Commission) a votat pentru revizuirea reglementărilor care interzic furnizorilor de comunicaţii să încetinească sau să blocheze furnizarea de conţinut către consumatori. De asemenea, reglementările privind neutralitatea netului din epoca Obama interziceau furnizorilor de servicii de comunicaţii să prioritizeze traficul furnizorilor de conţinut în funcţie de disponibilitatea acestora de a plăti taxe mai mari pentru livrare mai rapidă de conţinut.

Mai mulţi furnizori mari de servicii internet, cum ar fi Time Warner şi Verizon, se bat de ani de zile pentru reglementarea unui model de servicii internet cu două nivele, care le-ar permite să ceară o taxă premium pentru prioritizarea traficului. Aceşti furnizori de servicii şi alţi suporteri ai renunţării la neutralitatea netului susţin că legislaţia guvernamentală legată de internet reprezintă o barieră inutilă în calea inovaţiei şi creşterii economice. Tot ei susţin că neutralitatea netului descurajează investiţiile în infrastructura de telecomunicaţii.

În faţa unei asemenea situaţii, giganţi tehnologici precum Twitter, Google, Facebook, Reddit, Netflix, Amazon, Kickstarter, Github, Mozilla, Dropbox, ProtonMail şi Tutanota au decis la începutul acestei luni să colaboreze pentru susţinerea prin acţiuni concrete a neutralităţii netului. Campania declanşată de aceste companii de tehnologie susţine că FCC vrea să distrugă neutralitatea netului şi să ofere marilor companii de cablu controlul asupra a ceea ce văd şi fac oamenii în mediul online.

“Dacă vor obţine ceea ce vor, va începe o epocă a cenzurii, a blocajelor şi a suprataxelor în mediul online,” scrie în manifestul campaniei declanşate de companiile de tehnologie, prin care acestea îndeamnă suporterii neutralităţii netului să contacteze direct FCC şi Congresul american.

Aproape 70.000 de persoane fizice, site-uri internet şi organizaţii au semnat petiţia de lansare a campaniei, iar alte anunţuri de alăturare din partea unor companii americane majore sunt aşteptate în zilele care vin. “Accesul egal la internet reprezintă unul din principalele motoare de inovare şi se află la baza a ceea ce face internetul un instrument atât de puternic pentru evoluţia în bine a omenirii,” se mai scrie în manifest. Rămâne de văzut dacă în era Trump astfel de iniţiative vor avea succes sau nu, căci în urma rezultatului final pot rezulta consecinţe globale greu de anticipat în acest moment.