BenQ, companie recunoscută pe plan mondial pentru inovaţii în domeniul soluțiilor de imagine și lider global pe piaţa de proiectoare cu tehnologie DLP®, încheie cel de al doilea trimestru din 2017 ca lider de piață în România, cu o cotă de peste 44% unităţi vândute. Mai mult, BenQ se poziţionează în România ca cel mai preferat brand de videoproiectoare, obţinând supremaţia şi pentru prima jumătate a anului, cu o cotă de piaţă de 40.33%.
Această evoluție confirmă trendul din ultimii ani, stabilit de BenQ, demonstrând încă o data că este prima alegere în materie de videoproiectoare. Analizând datele din studiul furnizat de Future Source Consulting, cei 44.44% obținuți de BenQ în Trim.2 însumează pe segmentul de videoproiectoare mai mult decât au vândut împreună următoarele 4 branduri concurente.
“Aşa cum estimam la începutul anului, în prima jumătate a lui 2017 interesul consumatorului pentru zona de proiectoare se menţine la un nivel ridicat, cele mai căutate modele fiind cele din categoria Corporate cu capabilități multimedia avansate, dar și cele destinate segmentelor Home Cinema și Educație.”, a declarat Dragoş Salamac, Country Head BenQ pentru România. “ Acest lucru se datorează în mare parte şi dorinţei noastre de a oferii clienţilor cel mai bun raport calitate/preţ, de pe piaţă.”
Din punct de vedere al tipului de aplicație la utilizare, BenQ este nr. 1 pe toate segmentele, având pe zona de videoproiectoare Corporate, 51,89% din piața locală, pe zona Instituţională o pondere de 38,64%, iar pe segmentul Home Display o cotă de 35,93%.
Din perspectiva specificațiilor căutate de clienți, BenQ se poziţionează ca brandul nr.1 pe piaţa de videoproiectoare, cu o cotă ce variază în funcție de rezoluția oferită de acestea. Astfel, segmentul SVGA BenQ are 58.6% din piaţă, 1080p o pondere de 46.5%, iar XGA se dublează comparativ cu anul trecut la o valoare de 44.1%.
Ca număr total de videoproiectoare în prima jumătate a anului 2017, în România s-au vândut un total de 7713 videoproiectoare, în valoare de aproximativ 4.07 milioane Euro, preţul mediu fiind de 528eur, în scădere cu 3% (de la 545eur) comparativ cu prima jumătate a anului 2016.