ANCOM a lansat in consultare publica un proiect de decizie care reglementeaza formatul si modalitatea de transmitere catre Autoritate a unor documente si informatii privind exercitarea dreptului de acces pe proprietatea publica sau privata de catre furnizorii de retele de comunicatii electronice. De asemenea, proiectul de decizie detaliaza termenele de transmitere pentru fiecare categorie de documente si stabileste conditiile in care furnizorii au acces la informatiile transmise catre ANCOM.
Informatii care trebuie raportate
Furnizorii de retele de comunicatii electronice care exercita dreptul de acces pe proprietatea publica sau privata au obligatia de a transmite ANCOM o copie de pe fiecare contract de acces ori, dupa caz, de pe fiecare hotarare judecatoreasca definitiva care tine loc de contract, precum si documentele care le modifica ori completeaza.
De asemenea, furnizorii de retele de comunicatii electronice vor transmite si informatii privind datele de identificare a imobilului care face obiectul dreptului de acces, cuantumul pretului sau a tarifului si unitatea de masura pentru care acesta se calculeaza, necesar a fi cunoscute de catre furnizori pentru a se asigura incheierea unor contracte de acces in conditii nediscriminatorii.
Modalitate de raportare
Transmiterea informatiilor si a documentelor se va realiza prin intermediul aplicatiei informatice puse la dispozitie de ANCOM, urmand a fi transmise electronic, in mod securizat, utilizand o semnatura electronica bazata pe un certificat calificat.
Termene de raportare
Informatiile cu privire la contractele de acces ori, dupa caz, la hotararile judecatoresti definitive care tin loc de contract, precum si documentele care le modifica sau le completeaza, incheiate, respectiv emise, pana la intrarea in vigoare a deciziei se vor raporta in termen de 90 de zile de la aceasta data.
Informatiile cu privire la contractele si la hotararile judecatoresti definitive incheiate, respectiv emise, dupa data intrarii in vigoare a deciziei, se vor raporta in termen de 10 zile de la data incheierii, respectiv comunicarii. Informatiile referitoare la documentele de modificare sau completare incheiate, respectiv emise ulterior intrarii in vigoare a deciziei se vor transmite in termen de 10 zile de la data incheierii, respectiv emiterii acestora.
Aplicatie informatica de acces la informatiile transmise in temeiul deciziei
Pentru a asigura conditii nediscriminatorii de exercitare a dreptului de acces asupra imobilelor proprietate publica sau privata, ANCOM va pune la dispozitia furnizorilor de retele de comunicatii electronice, prin intermediul unei aplicatii informatice disponibile pe pagina sa de internet, toate informatiile ce sunt raportate conform acestei decizii.
Sanctiuni
Neraportarea acestor informatii si documente cu respectarea termenelor, formatului si modalitatii de transmitere a informatiilor se sanctioneaza de catre ANCOM cu amenda de la 1.000 la 100.000 lei.