Transport/Travel — October 5, 2017 at 9:51 am

Primul serviciu de check-in de tip ‘pop up’

by

ACUSPentru mulți călători, procesul de check-in la aeroport durează mult și este una dintre cele mai frustrante părți ale unei călătorii. Timpul petrecut în aeroport și disconfortul aferent vor continua să crească în următorii ani, conform unui studiu al Airports Council International (ACI), care previzionează că traficul global de pasageri va crește cu 5,2% pe an, până în 2029.

Pentru a combate această problemă și a ajuta aeroporturile să-și gestioneze mai bine capacitățile, Amadeus și Off Airport Check-In Solutions (OACIS) și-au unit forțele pentru a reinventa experiența de check-in, permițând călătorilor să efectueze operațiunile de check-in și să-și lase bagajele în orice loc, în afara aeroportului, indiferent cu ce companie aeriană vor zbura.

Amadeus-1-ACUSUtilizând puterea tehnologiei cloud a Amadeus – Airport Common Use Service (ACUS), OACIS poate oferi rapid călătorilor serviciul de check-in în afara aeroportului. Check-in-ul este complet mobil și poate fi setat în orice loc – fie că este vorba de un vas de croazieră, un hotel, o gară, sau o conferință sau eveniment major. OACIS verifică atât călătorii cât și bagajele lor, transportă în siguranță geamantanele la aeroport și le introduce direct în sistemul de bagaje al aeroportului.

Matthew Lee, CEO, OACIS, spune: “Serviciul nostru oferă oamenilor mai multă libertate și flexibilitate, astfel încât să beneficieze din plin de călătoria lor. Călătorii își pot lăsa bagajele într-o locație convenabilă, pot profita din plin de activități fără să care bagajele cu ei, pot veni la aeroport fără a fi nevoiți să stea la coadă la biroul de check-in și să se bucure de zborul lor, știind că bagajele lor vor fi gata pentru ei la destinaţie. Pentru a  oferi acest serviciu, avem nevoie de partenerul potrivit, iar Amadeus este alegerea potrivită. Ei au fost deschisi să lucreze cu noi jucători inovativi din piață, și am fost impresionați de agilitatea lor, care ne-a permis să lansăm serviciul atât de repede”.

Pentru a livra serviciul de check-in în afara aeroportului, OACIS utilizează Amadeus ACUS, care permite accesul la sistemele de procesare a operațiunilor pasagerilor din orice locație, la cerere. Cu ACUS, OACIS poate accesa orice sistem de check-in unei companii aeriene în cloud, doar un laptop și acces la internet.
Virgin Australia este prima companie aeriană care a adoptat serviciul și a implementat deja un proiect pilot în Sydney, pentru nave de croazieră și curse maritime. Pe lângă servirea diferitelor locații, OACIS poate servi și grupuri mari care călătoresc, precum tururi, companii, școli, echipe sportive etc.

Sarah Samuel, Head of Airport IT Sales, Asia Pacific of Amadeus, spune: “În trecut, companiile aeriene și aeroporturile erau constrânse de lipsa inovațiilor și de tehnologiile moștenite, dar acum tehnologia de vârf precum cloudul permite apariția de noi oportunități și modele de afaceri, cum ar fi OACIS. Acum, putem transforma experiențele de călătorie, prin colaborarea cu parteneri inovatori. Prin acest parteneriat, companiile aeriene nu mai sunt restricționate în privința modului în care gestionează fluxul de pasageri. Cu OACIS, aceștea pot fi agile în ofertele lor de servicii, pot înlătura cozile și aglomerația în aeroporturi și pot oferi călătorilor o experiență mai bună.”

Serviciul este lansat în Australia, dar OACIS intenționează să se extindă în Noua Zeelandă și alte piețe în următoarele 12-18 luni.

OACIS este o companie australiană fondată de o echipă cu experiență în aviație, securitate aeroportuară, tehnologie și inovare.