Orchestrarea Serviciului este cheia de descătuşare a adevăratului potenţial al infrastructurilor IT complexe, conform unui recent studiu comandat de Fujitsu şi realizat de firma de analiză Forrester. Cele descoperite în cadrul studiului arată că buna integrare, gestionare şi optimizare a infrastructurilor IT hibride înseamnă obţinerea de către firme a unei imense resurse de furnizare de valoare reală de afaceri către clienţii lor, fapt care, de asemenea, duce la flexibilitate şi agilitate mai mare.
În efortul de transformare a propriilor afaceri, organizaţiile au recunoscut nevoia de tehnologii digitale agile şi flexibile, şi instalează infrastructuri IT hibride tot mai complexe. Cu toate astea, în vreme ce accelerează implementarea de tehnologii digitale, permit organizaţiilor să se diferenţieze de competiţie şi ajută la satisfacerea nevoilor în evoluţie ale clienţilor, mediile IT hibride introduc noi complexităţi şi provocări. Firmele sunt în special preocupate de securitate (44%) şi confidenţialiate (43 la sută), în plus faţă de neliniştea generată de dificultatea tot mai mare de a gestiona conformitatea, utilizarea şi costurile mediilor IT multiple (40%).O strategie unificată unde coordonarea e cheia
Astefl de complexităţi au potenţialul de a depăşi beneficiile digitalizării – chiar dacă firmele admit că toate sistemele tehnologice, procesele şi diversele silozuri cu informaţii trebuie coordonate şi aliniate cu obiectivele de afaceri. Doar atunci aceste firme pot ajunge la adevărata digitalizare, care să le permită extragerea de informaţii relevante din date şi furnizarea de valoare reală pentru clienţi. De fapt, 69% din respondenţi au declarat că dezvoltarea unei strategii IT cuprinzătoare care să integreze şi alinieze toate tehnologiile implementate reprezintă o prioritate înaltă sau critică.
Prin coordonarea fluidă a sistemelor şi serviciilor de afaceri disparate într-o structură de management mai unificată, orchestrarea eficientă a serviciilor se află în miezul descătuşării beneficiilor tehnologiilor folosite de firme. Punctul de debut constă, pentru aceste firme, în agregarea şi coordonarea platformelor diverse pentru creşterea vitezei, controlului şi agilităţii. Extinderea ulterioară a acestei abordări la zone de management furnizori, conformitate de securitate şi lanţuri de aprovizionare-desfacere va genera un mediu cu adevărat eficient. Respondenţii la studiu conştientizează valoarea unei astfel de coordonări îmbunătăţite, peste 70% dintre ei declarând că orchestrarea serviciilor reprezintă o prioritate de top sau importantă.
Astefl de complexităţi au potenţialul de a depăşi beneficiile digitalizării – chiar dacă firmele admit că toate sistemele tehnologice, procesele şi diversele silozuri cu informaţii trebuie coordonate şi aliniate cu obiectivele de afaceri. Doar atunci aceste firme pot ajunge la adevărata digitalizare, care să le permită extragerea de informaţii relevante din date şi furnizarea de valoare reală pentru clienţi. De fapt, 69% din respondenţi au declarat că dezvoltarea unei strategii IT cuprinzătoare care să integreze şi alinieze toate tehnologiile implementate reprezintă o prioritate înaltă sau critică.
Prin coordonarea fluidă a sistemelor şi serviciilor de afaceri disparate într-o structură de management mai unificată, orchestrarea eficientă a serviciilor se află în miezul descătuşării beneficiilor tehnologiilor folosite de firme. Punctul de debut constă, pentru aceste firme, în agregarea şi coordonarea platformelor diverse pentru creşterea vitezei, controlului şi agilităţii. Extinderea ulterioară a acestei abordări la zone de management furnizori, conformitate de securitate şi lanţuri de aprovizionare-desfacere va genera un mediu cu adevărat eficient. Respondenţii la studiu conştientizează valoarea unei astfel de coordonări îmbunătăţite, peste 70% dintre ei declarând că orchestrarea serviciilor reprezintă o prioritate de top sau importantă.
Conway Kosi, Head of Managed Infrastructure Services în cadrul Fujitsu EMEIA, comentează: “Una este să implementezi infrastructură bazată pe cloud împreună cu sisteme moştenite ca să generezi un mediu IT hibrid. Însă ca să treacă dincolo de tehnologie şi să atingă nivelul mai ridicat de furnizare a unei valori reale pentru afacere, firmele trebuie să preia controlul şi să coordoneze activ aceste medii complexe şi amestecate. Prin încheierea de parteneriate cu parteneri de servicii experimentaţi precum Fujitsu, organizaţiile pot genera medii tehnologice fluide pe deplin aliniate cu nevoile lor de afaceri, fapt care le va permite nu doar să maximizeze investiţiile în tehnologie, ci şi să îşi atingă potenţialul deplin de afaceri.”
Orchestrarea serviciilor coordonează şi unifică sistemele şi serviciile de afaceri în mod fluid
Studiul Forrester a mai dezvăluit faptul că pentru respondenţi cele mai importante avantaje ale implementării unei soluţii de orchestrare servicii constau în gestionarea de aplicaţii şi încărcări multiple de lucru (44%). Doi din cinci respondenţi (42%) au selectat buna experienţă a utilizatorului, incluzând tablouri şi ecrane implicite, precum şi abilitatea de a monitoriza performanţele la nivel de serviciu (cum ar fi disponibilitatea, scalarea de evenimente, alertele, provizionarea automată şi actualizările). Uşurinţa de a porta aplicaţii peste diferite clouduri hibride a fost văzută ca un beneficiu de 40%.
Cheia constă în găsirea unui partener de servicii expert
Conform studiului Forrester Consulting, oportunitatea pentru firme se regăseşte în conectarea infrastructurii moştenite cu mediile noi, bazate pe cloud, prin aliniere la obiectivele strategice de afaceri. Orchestrarea serviciilor IT poate satisface această nevoie, însă gestionarea acestei orchestrări este complexă: 41% din respondenţi au citat menţinerea pasului cu schimbarea tehnologică drept provocare cheie, în vreme ce unul din trei (33%) au considerat problematică găsirea de angajaţi cu abilităţile adecvate. Pentru aproape unul din trei (32%), echilibrarea priorităţilor diferite între IT şi conducerea afacerii a fost percepută ca o problemă.
Ca o consecinţă, firmele recurg la terţe părţi ca să le ajute să obţină balanţa corectă între agilitate şi control. La selectarea unui partener de asistenţă, unul din trei respondenţi (33%) caută expertiză în tehnologii precum as-a-service delivery, mobile şi big data. 31% caută integrare între cloud şi sisteme moştenite, în vreme ce 28% caută implementarea rapidă de soluţii. Capacitatea de a lucra cu directorii IT şi cei executivi din firmă a fost evidenţiată de peste un sfert (27%) dintre respondenţi, şi un procent identic dintre ei au selectat serviciile pentru clienţi (customer service) ca o prioritate.