Business — February 8, 2016 at 12:15 pm

Konica Minolta detine 34,8% din piata multifunctionalelor A3 color din Romania

by

konica-minoltaConform datelor furnizate de institutul de cercetare infoSource, Konica Minolta deține o cotă de 34,8% din piața echipamentelor multifuncționale (MFP) A3 color din România și de 51,8% în zona de producție digitală alb-negru și color. În Europa, compania a obținut o cotă de 21,2% din piața echipamentelor multifuncționale A3 color, cu peste 141.300 MFP vândute, iar în segmentul producției digitale a înregistrat o cotă de piață de 33,8%, cu vânzări de peste 6.200 de sisteme de producție.

Strategia Konica Minolta pe plan european și, implicit, în România, vizează transformarea grupului într-un furnizor de servicii IT. Astfel, obiectivul principal al companiei pentru următorii ani evoluează de la vânzarea de hardware, prioritară până acum, la dezvoltarea portofoliului de Managed Services. 

La baza schimbării de perspectivă a Konica Minolta se află provocările mediului office, precum Big Data, creșterea rapidă a conținutului nestructurat, necesitatea eficientizării proceselor operaționale, cerințele de mobilitate și de asigurare a securității informațiilor. În acest moment, compania dispune de o expertiză amplă în aceste domenii, precum și de un portofoliu potrivit necesităților și așteptărilor clienților. Astfel, în 2010, Konica Minolta a lansat Serviciile Optimizate de Printare (OPS), care pun accent pe eficientizarea infrastructurii de printare și a proceselor de lucru conexe. În 2014, compania a intrat pe piața Serviciilor de Management de Conținut (MCS), care vizează procesele de captură, distribuire și gestionare a informațiilor.

În plus, ca parte a strategiei globale de transformare în furnizor de servicii complete de IT, Konica Minolta își construiește un portofoliu de Marketing Print Management (MPM), oferind la cerere clienților, în anumite țări din Europa, capacitățile de printare pentru materiale de marketing precum și servicii de marketing – Managed Marketing Services (MMS). Piatra de temelie în această direcție a fost stabilită prin achiziționarea în 2012 a firmei Charterhouse din Marea Britanie.