Business — November 20, 2017 at 12:47 pm

Afacerile de familie din Europa solicită o mai bună integrare la nivelul UE

by

Afacerile de familie europene continuă să lase în urmă criza datoriilor din 2008 și 2009 și rămân încrezătoare în perspectivele lor pentru anul următor. Cel mai recent Barometru al Afacerilor de Familie Europene, realizat de European Family Businesses (EFB) și KPMG Enterprise, a arătat că 71% din proprietarii de afaceri și-au exprimat încrederea în viitorul afacerile lor.

businessman standing among people silhouettesInformații cheie:

  • 71% din respondenți sunt încrezători sau foarte încrezători în privința perspectivelor economice pe următoarele 12 luni. Aproximativ un sfert (24,97%) rămân neutri față de perspectivele lor și doar 2% consideră că anul viitor va avea efecte negative sau foarte negative;
  • 30% din respondenți (53% din respondenții din Marea Britanie) au indicat faptul că incertitudinea politică reprezintă una din principalele îngrijorări;
  • 56% din respondenți consideră creșterea gradului de integrare ca fiind una din preferințele lor în ceea ce privește viitorul Europei;
  • 57% din respondenți au raportat o creștere a cifrei de afaceri în anul anterior, în timp ce 27% și-au menținut cifra de afaceri și doar 13% au înregistrat o scădere;
  • 43% din respondenți au identificat „războiul pentru talente” drept cea mai importantă problemă cu care se confruntă. Disponibilitatea forței de muncă împreună cu creșterea costului aferent forței de muncă sunt considerate de 32% din respondenți ca fiind factori care pun presiune asupra afacerilor de familie;
  • Nevoia de a echilibra preocupările familiale și interesele de afaceri este considerată de 87% din respondenți ca fiind importantă sau foarte importantă pentru afacerea lor. Acest aspect a devenit mai problematic de la an la an începând cu 2014, când era considerat important sau foarte important de 59% din respondenți;
  • 84% din respondenți indică faptul că pregătirea și trainingul unui successor a fost importantă sau foarte importantă pentru afacerea lor.

René Schöb, Tax Partner, KPMG în România, adaugă: „Potrivit rezultatelor sondajului, afacerile de familie din România tind să fie mai active decât cele din alte țări europene în ceea ce privește opțiunea de reinvestire a profiturilor în afacerile lor (60%), comparativ cu opțiunea de a planifica investiții externe precum fuziuni și achiziții (7%). Această constatare poate indica un potențial de creștere organică pe care piața românească încă îl are în raport cu piețele mai dezvoltate din Europa. 40% dintre companiile care au făcut obiectul sondajului au considerat, de asemenea, că factorul principal care justifică creșterea veniturilor în 2018 va fi reprezentat de cererea de pe piață, în detrimentul altor factori precum lansarea de noi produse sau servicii (13%) sau marketingul inteligent (13%).”