Prin încorporarea senzorilor IoT chiar pe liniile sale de producție și în instalațiile de producție, gigantul global de inginerie a transformat total serviciile și produsele pe care le dezvoltă, transformând datele și analiza acestora într-o parte strategică a companiei. Datele generate de senzorii IoT, agregați și analizați în cloud, oferă Rolls-Royce o imagine fără precedent asupra performanțelor produselor sale, de la motoarele jet și elicele pentru elicoptere, la sistemele de generare a energiei și la turbinele marine. Această capacitate de date evoluează rapid, dincolo de previziunile legate de echipamente și de cerințele de întreținere, oferind clienților servicii valoroase pentru serviciile post-vânzare, care variază de la afișarea liniilor aeriene la cele mai bune modalități de a optimiza rutele pentru păstrarea unei nave în poziția sa normală pe hartă.
Scara și sofisticarea acestei mari provocări a datelor este cu adevărat uimitoare. Un avion jet modern de pasageri, cum ar fi un Boeing 787, generează o medie de 500 GB de date per zbor și mai mult de un terabyte pe distanțe lungi. Mii de senzori din fiecare motor Rolls-Royce urmăresc totul, de la debitul de carburant, presiune și temperatură până la altitudine, viteză și temperatura aerului, date transmise în timp real către centrele operaționale ale Rolls-Royce. Centrul de disponibilitate a aeronavelor civile al companiei monitorizează continuu datele de la peste 4.500 de motoare în exploatare. Compania a mutat toate datele pe care le operează în cloud, utilizând Microsoft Azure, acestea fiind analizate ca seturi de date diferite utilizând inclusiv specialiști din exteriorul companiei.
În fabrici, compania a activat multe elemente IoT. Toate datele sunt urcate în cloud, astfel încât directorii de producție pot vizualiza tot ce se întâmplă în fabrică. Ca măsură a scării, producția de 6 000 de lamele pentru ventilatoarele motoarelor anual generează aproximativ 3 petabyes de date. Dar provocarea big data nu se concentrează doar pe aeronave, compania utilizând tehnologia și pentru motoarele marine specializate. Clienții care explorează petrol și gaze au nevoie de sisteme de poziționare dinamice care mențin o navă într-o poziție exactă, chiar și atunci când este lovită de valuri puternice. Această orientare și poziționare necesită senzori foarte eficienți și algoritmi de control sofisticați.
Si, mai mult, inovația Rolls-Royce nu se oprește aici, compania lansând o colaborare cu o agenție din Singapore, care se ocupă de știință, tehnologie și cercetare, pentru a crea centre inteligente de producție și IoT. Astfel, a fost lansat un laborator destinat dezvoltării senzorilor IoT utilizând progresele în domeniul nanotehnologiei și microelectronicii și un laborator de dezvoltare a științelor de calcul. Rolls-Royce a avut o prezență de cercetare și dezvoltare de lungă durată în Singapore, unde asamblează și testează motoarele Trent aero, fabrică lame de ventilator din titan și oferă diferite servicii clienților companiilor aeriene din Asia-Pacific.
De asemenea, într-o alta inițiativă pentru date, compania a lansat laboratoarele R2 Data Labs, concentrate pe accelerarea inovării. Utilizând analize avansate de date, tehnologie inteligentă industrială și tehnici de învățare automată, R2 Data Labs va dezvolta aplicații de date care să deblocheze designul, fabricația și eficiența operațională în cadrul companiei.
Următoarea etapă este conectarea dispozitivelor, a bunurilor clienților, a echipamentelor, a aeronavelor, a facilităților aeroporturilor și așa mai departe. Dar tehnologia disponibilă astăzi pentru a face acest lucru este destul de limitată pentru anumite implementări, mai ales în mediile de lucru ale Rolls-Royce. Temperaturile motorului cu jet de carburant ajung la 1700ºC, unde chiar și cea mai rece parte a motorului atinge 350ºC. Alți senzori electronici trebuie să stea pe carcasa ventilatorului motorului și să lucreze în condiții de siguranță la temperaturi de până la -60°C. În mediile marine dure senzorii trebuie să reziste forțelor de șoc masive produse de elice de 120 de tone, care sparg gheața oceanică în timp ce se rotesc. Iar fluxul de neutroni din reactorul nuclear distruge electronica IoT după o perioadă foarte scurtă de expunere. Acestea rămân o parte din provocările pentru implementarea IoT în toate mediile acestei industrii.