Bizpoint — February 9, 2018 at 12:14 pm

Tehnologiile prezentate la CES 2018 nu mai reprezintă schimbările cheie din industrie

by

CES 2018 a venit anul acesta cu promisiunea unor noi tehnologii dar și de rezolvare a problemelor și neajunsurilor tehnologiilor deja prezentate anii trecuți, ajunse la o maturitate care nu mai permite greșeli. Dar, conform specialiștilor prezenți la eveniment, trecerea timpului nu a adus decât o creștere minoră a remedierii problemelor din trecut.

CES 2018Industria nu pare să fi învățat din toate problemele pe care le-a întâmpinat anul trecut, ca urmare a dispariției unor companii precum Juicero, care a creat un aparat de produs sucuri de 400$, conectat la internet, și care a atras o finanțare de 120 de milioane de dolari. Compania a dispărut la doar șase luni după ce Bloomberg a arătat că pachetele de fructe și legume pre-porționate puteau fi stoarse la fel de eficient cu mâna.

Având în vedere celelalte scandaluri care au afectat industria în 2017, inclusiv hărțuirea sexuală, condițiile dure de muncă din fabrici, bateriile explozive și dovezile care arată că oamenii ar trebui să-și petreacă mai puțin timp utilizând dispozitivele lor, a apărut o expunere mai prudentă sau conștiincioasă a masei consumerismului în viitorul apropiat. Printre exponatele prezentate la CES Unveiled, cele mai interesante au fost dușurile conectate la Wi-Fi, oglinzile inteligente pentru analiza pielii și un robot care pliază îmbrăcămintea.

Dușurile conectate la Wi-Fi utilizează o aplicație precum Alexa, care setează temperatura dorită a apei de la duș. Astfel, dușurile conectate la internet, rezolvă problema aparentă de a face manual rotirea robinetelor pentru a obține temperatura dorită a apei. O altă inovație este o geantă de voiaj care își urmărește singură proprietarul pe drumuri sau aeroporturi, inovație care deși în teorie sună bine, în practică nu a demonstrat că poate fi atât de agilă în urmărirea proprietarului, mai mult, aceasta necesită și o baterie care trebuie verificată și demontată la controalele de securitate, și mai trebuie și reîncărcată frecvent. Alte inovații prezentate au fost încălțările inteligente care înregistrează eventualele căderi sau probleme de sănătate, inutile datorită funcționării serviciului pe baza unui abonament lunar în valoare de 30$.

Analiștii văd în evoluția CES o transformare a evenimentului într-unul irelevant pentru industrie, fiind ocupat în general de companii mici care vin cu inovații mai mult sau mai puțin utile sau relevante, în contextul în care start-upurile cele mai inovative sunt rapid cumpărate de marii jucători ai industriei, care dezvoltă rapid și lansează micile inovații. Mai mult, marile companii nu mai au răbdare să aștepte evenimentele anuale, organizând-și propriile evenimente de lansare a produselor și inovațiilor, iar la evenimentele de genul CES, vin cu inovații mai mult sau mai puțin utile.

De exemplu, Samsung a prezentat implementarea AI și a conectivității pe toate aparaturile sale pentru acasă, inclusiv pentru frigidere și mașini de spălat. A fost prezentat un frigider care anunță automat utilizatorul dacă ingrediente precum puiul congelat, mozzarella sau ketchupul vor expira în curând. La prima vedere este o funcție utilă, dar mai departe, motorul AI indică automat ingredientele din frigider, recomandând o rețetă, în cazul demonstrației recomandând un sandwich. Dar, pe lângă lipsa aparentă de utilitate a implementării acestui sistem, analiștii au constatat că în timpul prezentării, robotul Cloi, care realizează toate aceste funcții, a încetat să mai răspundă comenzilor.