Orange România primeşte o nouă certificare a calităţii reţelei de voce şi date. În urma studiului efectuat în perioada 07.12.2017 – 10.01.2018 de către auditorul extern Systemics-PAB, Orange s-a clasat pe primul loc în ceea ce priveşte calitatea serviciilor oferite în România. Auditul a analizat performanţele reţelelor mobile din ţările din zona Europa a Grupului Orange iar Orange România s-a poziţionat în topul operatorilor telecom.
Studiul comparativ a evaluat serviciile de voce şi date ale principalilor patru operatori de telecomunicaţii din România. Conform auditului, Orange ocupă primul loc atât din perspectiva accesibilităţii serviciilor de voce, cât şi a vitezei datelor mobile.
Aceasta este cea de-a doua certificare Systemics obţinută de Orange în ultimul an, care atestă calitatea serviciilor de voce şi date mobile oferite de reţeaua Orange şi vine în completarea celei oferite recent de către LCC International.
Certificarea Systemics
Rezultatele obţinute au arătat că Orange oferă servicii de cea mai bună calitate în raport cu valorile maxime de referinţă stabilite de auditor. Astfel, Orange România a obţinut un scor total de 93.1%.
Scor de referință | Orange | Operator 2 | Operator 3 | Operator 4 | |
Rezultate | 100% | 93.1% | 91.5% | 89.7% | 71.8% |
Cu un rezultat de 92% pentru serviciile de voce şi 94% pentru cele de date mobile, Orange s-a clasat pe prima poziţie la ambele categorii evaluate.
Scorul obţinut pentru performanţa serviciilor de voce se datorează atât procentului foarte mare de apeluri reuşite şi calităţii acestora, cât şi timpului redus de conectare. De altfel, serviciile de voce au în continuare o pondere semnificativă la nivelul utilizării de către clienţii Orange, înregistrând o creştere de 3% în 2017 comparativ cu anul anterior.
În cazul datelor mobile, primul loc a fost atribuit Orange pentru viteza de download, video streaming şi uşurinţa în navigarea celor mai accesate site-uri din România. De exemplu, preferinţa utilizatorilor pentru serviciile de internet mobil de la Orange se reflectă şi în creşterea traficului de date cu 85% în decembrie 2017 faţă de decembrie 2016.
„Obiectivul Orange este acela de a-i conecta pe clienţi cu ceea ce este esenţial pentru ei. Prin intermediul certificărilor ne asigurăm că reţeaua noastră este pregătită să răspundă nevoilor actuale şi viitoare ale acestora. Ne dorim să aducem reţeaua mai aproape de oameni, ca un număr cât mai mare de clienţi să beneficieze de performanţa serviciilor 4G. În acest moment oferim cea mai extinsă acoperire 4G din România şi 100% acoperire în mediul urban. De aceea, vom continua să investim majoritar în extinderea reţelei şi în facilitarea accesului cât mai multor clienţi la beneficiile serviciilor 4G de la Orange”, a declarat Ștefan Slavnicu, Chief Technology Officer în cadrul Orange România.
Măsurătorile au fost realizate în 22 de oraşe mari din România, dar şi pe drumurile de legătură dintre acestea, simulând fidel comportamentul şi modul de utilizare a reţelei în mod obişnuit.
În timpul campaniei, pentru fiecare operator în parte, au fost efectuate în aceleaşi condiţii de testare aproximativ 3.800 de apeluri și 1.500 de sesiuni de date mobile.
Mai multe informaţii sunt disponibile pe www.orange.ro/noutati/certificare/