Breșele de securitate și scurgerile de date și daunele reputaționale rezultate de aceste acțiuni au un impact direct asupra comportamentului de cumpărare al consumatorilor, potrivit unui sondaj efectuat de YouGov pe 7.500 de consumatori din Marea Britanie, Franța, Germania, Italia și SUA. Astfel, aproximativ 90% dintre respondenți au declarat că sunt preocupați de pierderea, manipularea sau furtul datelor lor personale, dar aproape jumătate (46%) consideră că nu au altă soluție decât să predea datele cu caracter personal în schimbul produselor și serviciilor pe care le doresc sau de care au nevoie.
Furtul monetar (74%), furtul de identitate (70%) și publicarea informațiilor jenante sau sensibile (45%) au reprezentat cele mai mari probleme de securitate a datelor. Mai mult de o treime (36%) se tem să fie șantajați cu imagini sau mesaje private furate. Ca rezultat, 78% au declarat că încearcă să limiteze cantitatea de informații cu caracter personal pe care o partajează și 49% au oferit informații false online în încercarea de a se proteja, 72% dintre aceștia pretinzând că sunt mai conștienți de amenințările la adresa confidențialității față de acum cinci ani. Mai important, din punct de vedere al afacerilor, 62% dintre consumatori au afirmat că ar da vina pe compania implicată, nu neapărat pe atacatori sau pe hacker , dacă datele sale personale ar fi expuse, 78% spunând reputația unei companii cu privire la manipularea datelor clientului un impact asupra deciziilor lor de cumpărare. Mai mult, o medie de 69% au spus că ar boicota o companie care a manifestat o lipsă de respect pentru protecția datelor clienților. Aproximativ 60% dintre respondenți au afirmat că, în cazul în care au auzit că o companie a vândut sau a utilizat abuziv date fără consimțământ, vor evita să le transmită date, iar 58% au afirmat dacă știu că o companie a pierdut date, este puțin probabil să cumpere servicii de la aceasta.
Cercetarea subliniază, în plus, că asigurarea protecția datelor și a vieții private ale clienților aduce beneficii pentru afaceri și companii. Mai mult de jumătate (53%) dintre respondenți au afirmat că sunt mai predispuși să facă cumpărături de la o companie care ar putea dovedi că tratează serios protecția datelor.
După termenul limită de intrare în vigoare a GDPR în UE, la 25 mai 2018, RSA Security estimează că deficiențele organizaționale ale vieții private și protecția datelor vor deveni și mai transparente, deoarece întreprinderile vor fi forțate să dezvăluie orice încălcare a regulamentului. Sub acest microscop, firma de securitate recomandă organizațiilor să se gândească la impactul mai larg al afacerilor asupra vieții private și la protecția datelor, înțelegând, de asemenea, cum să lucreze în cadrul GDPR în avantajul lor. Raportul de cercetare subliniază faptul că GDPR va afecta toate companiile care gestionează datele cetățenilor UE, inclusiv furnizorii de cloud din SUA și întreprinderile din Marea Britanie post-Brexit.