D-Link este un nume deja consacrat atât pe plan mondial cât și pe piața românească. Producătorul taiwanez de echipamente de reţelistică reprezintă principala opțiune când vine vorba de achiziția de echipamente IT pentru soluții de comunicaţii wireless, supraveghere video (Video Seurveillance) și mai nou soluții complete de enterprise infrastructure management.
D-Link operează sub sloganul „Building Networks for People” și portofoliul companiei acoperă orice tip de produse de la soluţii profesioniste exclusiv create pentru segmentul corporate până la produse pentru companii mici şi mijlocii sau destinate utilizării personale.
Compania, listată la Bursele de Valori din India şi Taiwan, este reprezentată prin 190 de birouri de vânzări în peste 70 de ţări de pe 5 continente şi are peste 2.700 de angajaţi. Reprezentanța D-Link România a fost deschisă încă din 2004 în București. Produsele D-Link ajung în piața prin parteneriate strategice cu cei mai importanți 5 distribuitori și o rețea de peste 400 de parteneri, cei mai mulți dintre aceștia integratori de soluții IT.
Pentru a afla mai multe detalii despre dezvoltarea businesului D-Link în România am discutat cu Laurențiu Trocan – Country Sales Manager(photo stanga).
Club IT&C: Cum se poziționează D-Link în piața produselor de consumer?
Laurențiu Trocan: În piața produselor de consumer, D-Link și-a consolidat în 2014 poziția de lider facilitând consumatorilor din România accesul la wireless AC, video surveillance cu funcțiile Cloud și Zero Configuration.
O altă categorie de produse care confirmă poziția de lider în inovație a D-Link sunt camerele de supraveghere wireless dedicate părinților: Eye on Baby, conținând tehnologie de ultimă ora și aplicații din cele mai utile care te ajută să știi în orice moment ce face noul membru al familiei.
D-Link își continuă direcția strategică de inovator în tehnologia dedicată zonei de life-style sub motto-ul „Tehnologia inteligentă, la tine acasă” ocazie cu care lansează o nouă gamă de produse my D-Link Home dedicată casei inteligente.
Club IT&C: Iar în piața de business?
Laurențiu Trocan: În segmentul produselor dedicate categoriei business D-Link estimează că anul acesta a avut cel mai mare număr de porturi switching implementate la nivel național, precum și porturi PoE.
Oferim tehnologie de ultimă generație la un nivel accesibil al costurilor ceea ce face ca D-Link să fie un competitor puternic pentru jucătorii din piață consacrați.
Club IT&C: Știm că aveți în portofoliu și produse 3G/4G. Cum se dezvoltă acest segment?
Laurențiu Trocan: Recent, am dovedit printr-un contract important cu unul dintre operatorii de telefonie mobilă că soluțiile 3G/ 4G ale D-Link sunt cele mai potrivite pentru comunicațiile de date mobile.
Club IT&C: Cum vă diferențiați de ceilalți competitori?
Laurențiu Trocan: D-Link își propune să fie one stop shop pentru soluțiile complete de supraveghere video: camere, acces point-uri, storage-uri, toate cu acces la serviciul Cloud.
Suntem inovatori și facilităm prin soluția Central WiFi Manager accesul integratorilor IT la gestionarea automată a rețelelor.
Club IT&C: Vă rog să ne spuneți mai multe despre Central Wi Fi Manager.
Laurențiu Trocan: Central WiFiManager reprezintă o abordare inovatoare față de sistemul tradițional de management al acceselor multiple bazat pe hardware, și folosește un server centralizat pentru gestionarea de la distanță și pentru monitorizarea punctelor wireless de acces într-o rețea. Practic, prin intermediul soluţiilor wireless unificate de la D-Link, utilizatorii, indiferent de dimensiunile lor, îşi pot genera medii de lucru de înaltă mobilitate şi productivitate, totul la un cost scăzut de deţinere a soluţiilor (TCO). Şi asta deoarece reţelele wireless dotate cu echipamente D-Link sunt scalabile, uşor de instalat şi lesne de gestionat, prin aceasta asigurându-se conectivitate fiabilă şi securizată, în cadrul unei soluţii inteligente de management al reţelei.
Club IT&C: Ce servicii oferiti clientilor din categoria business?
Laurențiu Trocan: Compania oferă servicii de suport local cu inginer de teren care asigură tot ceea ce înseamnă pre-sales, after sales, ofertare integrată de produse şi soluţii. Tot acest suport este oferit gratuit prin reprezentanța locală sau prin distribuitorii D-Link care au toate competențele necesare. D-Link este singura companie de profil care asigură clienților suport în limba română.
Club IT&C: Care sunt planurile de dezvoltare ale biroului local?
Laurențiu Trocan: Dovada că D-Link intenționează să dezvolte biroul de reprezentanţă din România este că în această toamnă am consolidat echipa prin cooptarea lui Ștefan Popa care a optat să ni se alăture după 7 ani într-o companie din domeniu. Ștefan ocupă poziția de Key Account Manager și s-a alăturat cu multă energie și entuziasm pentru a participa la dezvoltarea businessului.
Club IT&C: Cu ce rezultate încheiați anul 2014?
Laurențiu Trocan:2014 a fost cel mai bun an al D-Link în România cu o creștere de peste 60% față de anul precedent per total cifră de afaceri, și cu o cotă de piață de peste 90% în categoria de IP Cloud Video Surveillance.
Club IT&C: Care sunt planurile D-Link pentru viitorul apropiat?
Laurențiu Trocan: Pentru anul viitor ne propunem să depășim rezultatele din 2014 prin semnarea unor parteneriate și cu alți operatori de comunicații mobile și furnizori strategici pentru cei mai importanți integratori de IT din piață.
Planificăm extinderea numărului de parteneri prin intermediul portalului D-Link dedicat partenerilor business ViP+ cu cele trei categorii de parteneri: Gold, Silver și Bronze care beneficiază de condiții comerciale preferențiale.
Ne dorim să oferim acces la tehnologie prin soluții accesibile înțelegând prin asta implementarea tehnologiei AC la scară cât mai largă.
Date de contact: ro-dlink@dlink.com