Furnizorul polonez de soluţii IT Asseco SEE a prezentat de curând o aplicaţie pentru managementul proceselor de business și stocare de conținut, care permite utilizarea facilă a informaţiilor din interiorul instituţiilor financiare prin căutare, diseminare sau convertire a acestora. Despre modul cum sporește eficienţa angajaţilor şi diminuează costurile am discutat cu Mihai Babescu, Solution Sales, Asseco SEE România.
Club IT&C: Care sunt elementele specifice prin care soluția ASEBA BPS optimizează fluxurile de documente din instituțiile financiar-bancare?
Mihai Babescu: Abilitatea de schimbare rapidă rămâne una din prioritățile oricărei instituții financiare peste tot în lume. Și devine din ce în ce mai solicitant să te aflii în tendințele unui mediu aflat în permanentă evoluție, ancorat la cererile pieței, cu o legislație care se modifică periodic. Pentru a rămâne competitive, companiile din ziua de azi trebuie să fie suficient de flexibile pentru a implementa în structurile lor, tehnologiile de ultimă oră.
Astfel aplicaţia este special proiectată pentru managementul proceselor de business și stocare de conținut, prezentată recent de Asseco SEE în cadrul unui eveniment organizat la București, vine în sprijinul instituţiilor financiare, oferindu-le un mecanism de utilizare facilă a informaţiilor din interior, prin căutare, diseminare sau convertire a acestora, sporind în același timp eficienţa angajaţilor şi diminuând costurile.
Denumit ASEBA Banking Process Suite (BPS), produsul Asseco SEE include cele mai noi tehnologii şi cele mai bune practici în domeniu. Produsul are la bază tehnologii recunoscute mondial cum sunt EMC Documentum, xCP, Captiva și este dezvoltat având în acest moment referinţele necesare în zona financiar bancară pentru a garanta clienţilor că au toate şansele să se apropie de starea de paperless office, cu ajutorul celor peste 12 module gata să fie puse în producție în mai puțin de 3 luni.
Produsul Asseco SEE este așadar special creat pentru modelarea fluxurilor bancare ce au la bază documente, dar şi pentru implementarea cu uşurinţă a procedurilor de control, stocare şi regăsire a documentelor în format electronic.
Club IT&C: Cum ajută această soluție o instituție financiar-bancară la managementul mai performant al riscurilor asociate operațiunilor specifice?
Mihai Babescu: Reprezentanţii Asseco SEE susţin că aplicaţia ASEBA BPS previne creșterea creditelor neperformante şi ajută la centralizarea si controlarea tuturor informațiilor şi formularelor referitoare la clienţi.
Cele 12 module ale soluției, sunt proiectate fiecare pentru a sprijini obiectivele de business ale instituțiilor financiare, anume creșterea eficienței organizației privită în ansambul, a productivității, contabilizării operațiunilor, transparență și monitorizarea zilinică a operațiunilor, fără a lăsa la o parte satisfacția clientului, prin utilizarea unei tehnologii care armonizează colaborarea între fluxul de lucru, document, managementul ciclului de viață al dosarului și nu în ultimul rând, sistemele bancare existente.
Rezultatele implementării unei astfel de soluții într-o instituție financiar-bancară sunt:
– Furnizează un singur punct de gestionare prin centralizarea operațiunilor din toată rețeaua companiei,
– Elimină consumul de timp asociat operațiunilor de back-office din fiecare sucursală, îndreptând atenția angajaților către livrarea eficientă a serviciilor către client,
– Reduce costul procesării operațiunilor/tranzacțiilor și elimină alte scurgeri de venituri asociate de obicei proceselor ineficiente,
– Facilitează în mod eficient și în timp real monitorizarea tranzacțiilor și a proceselor,
– Elimină/minimizează nevoia de mutări fizice ale dosarelor/ aplicațiilor în cadrul departamentelor băncii,
– Duce la o agilitate a proceselor, fexibilitate și scalabilitate prin transformarea celor cheie într-un mediu de business dinamic, bazat pe informație.
Fiind și un instrument de raportare, ASEBA BPS asigură controlul performanţei în întreaga organizaţie, automatizează procesele de business şi reduce costurile, îmbunătăţind integritatea datelor cu respectarea cadrului legislativ în vigoare.
Club IT&C: Prin ce se deosebește această soluție de soluțiile prezentate de concurență?
Mihai Babescu: Soluția este deja gata, nu propunem o platformă pe care o vom customiza timp de 2 ani până ce o putem pune în producție. 12 module sunt pregătite să fie puse la lucru de către instituțiile financiare chiar acum.
Este foarte important să reținem care sunt plusurile Aseba BPS, motiv pentru care le reamintesc:
1. Experiența vastă în domeniul bancar
2. Produsul propus este robust și are la bază tehnologia EMC, însemnând tehnologie furnizată de leader-ul mondial pentru tool-uri de BPM și ECM
3. Referințe care demonstrează că zeci de mii de instante ale fluxurilor de lucru funcționează simultan fără pic de degradare a performanței sistemului
4. 12 module deja pregătite pentru a le pune în producție
5. Timpul de implementare foarte rapid
6. Și nu în ultimul rând, mecanisme de integrare pregătite, ce utilizează cele mai bune best practice-uri din industrie.
Club IT&C: Care sunt implementările de referință de până acum și ce planuri de viitor există în această privință?
Mihai Babescu: Menționăm, fără a dezvălui însă numele, că o bancă din România se află în acest moment în plin proces de instalare a soluției. Proiectul este privit cu foarte mult optimism în ceea ce privește rezultatele, atât de Asseco SEE ca furnizor al soluției cât și de către client. Suntem în același timp, pe punctul de a trece la a doua implementare a produsului.
Foarte important de menționat este faptul că cele mai importante grupuri financiare din regiune utilizează deja Aseba BPS.
În acest moment avem peste 15 implementari în portofoliu, din care le amintim pe cele din cadrul grupurilor Société Générale, EFG și altele.