Internet/Telecom — February 9, 2016 at 4:32 pm

Mobilitatea afacerii, cheia competitivității

by

Necesitățile de comunicare au evoluat și au crescut mult în ultima vreme datorită creșterii competitivității mediului de afaceri din România, în care mobilitatea și accesul la informație reprezintă cheia succesului. Despre acest aspect am discutat cu Florin Popa, Business to Business Director Orange Romania.

orange_2

Club IT&C: Cum pot păstra companiile un contact permanent cu actualii/potențialii clienți astfel încât să nu rateze oportunități de business?
Florin Popa:
În primul rând, companiile trebuie să știe cine le sunt clienții – soluțiile de CRM și SFA, pe care le putem oferi cu ajutorul partenerilor noștri, urmăresc să îi sprijine în această direcție.

« În prezent, rețeaua Orange oferă acces la internet mobil la viteze 4G pentru 65% din populația totală și 94% din populația urbană a României. »

În al doilea rând, companiile au nevoie să comunice cu clienții lor – ca lider al pieței de telecomunicații mobile din România, Orange este în măsură să le ofere întregul spectru de soluţii de comunicaţii mobile, integrate cu soluţii de comunicaţii fixe şi infrastructură.
De exemplu – soluția Business One Voice reprezintă singura soluție convergentă de voce fixă și mobilă din România oferită în cloud, găzduită și administrată de Orange.
Prin virtualizarea centralei telefonice, funcționalitățile de voce, disponibile până acum doar prin instalarea unui echipament în fiecare locație, sunt activate și găzduite într-un mediu virtual, scalabil și securizat, în platforma Orange. Este o soluție care se adaptează ușor nevoilor de comunicare ale companiei, fără investiții suplimentare pentru instalare, mentenanță și service, traininguri de specialitate pentru utilizarea echipamentelor sau licențe de software.
Prin convergență fix-mobil, companiile au la dispoziție noi funcții precum număr unic, grup de hunting fix-mobil, redirecționare multiplă sau plan privat de numerotație convergent. Astfel, angajații pot comunica și avea acces la funcții convergente de voce, fie că sunt la birou sau în mișcare. Functionalitățile de voce și costurile asociate pot fi controlate de oriunde și oricând, prin intermediul unei interfețe web inteligente, fără a fi nevoie de pregătire tehnică. Interfața permite administratorilor să creeze grupuri de utilizatori și profiluri de utilizare, astfel încât să puteți administra eficient un portofoliu complex de servicii.
În al treilea rând, nu trebuie să uităm acoperirea geografică cu aceste servicii avansate de conectivitate – Orange este lider în România cu acoperirea rețelei 4G.

Club IT&C: Există o conectare permanentă prin rețeaua mobilă a angajaților la documentele și aplicațiile companiei? Accesul mobil la internet și rețeaua companiei este securizat?
Florin Popa:
Odată cu răspândirea terminalelor de tip smartphone și tablete, angajații tind să acceseze aplicațiile companiei și documentele de pe aceste dispozitive mobile. Acest nou mod de lucru, mobil, ridică noi provocări din punct de vedere securitate și administrare pentru departamentele IT ale clienților noștri. Venind în întâmpinarea acestor nevoi, Orange oferă o soluție pentru administrarea dispozitivelor mobile (MDM) care le permite să își gestioneze flotele de terminale mobile, să aplice politici de securitate pe acestea, să cripteze datele dispozitivului, să instaleze sau dezinstaleze aplicații și nu în ultimul rând să poată să șteargă de la distanță datele de pe aceste dispozitive pentru cazurile neprevăzute precum furt sau pierderea device-ului.
Soluția MDM permite companiilor să își gestioneze flotele de dispozitive mobile de tip smartphone sau tabletă indiferent de sistemul de operare (Android, iOS,Windows).
Pe dispozitivele mobile se instalează o mică aplicație, care permite apoi managerilor IT ai companiilor să efectueze administrarea acestor dispozitive de la distanță, prin intermediul unei interfețe web.
Folosind soluția MDM, managerii IT au la dispoziție un instrument puternic care le permite să efectueze cel puțin trei categorii de operații: inventarul detaliat al dispozitivelor mobile (configurații hardware și software), configurări setări dispozitiv și de securitate, administrarea aplicațiilor de pe dispozitivele mobile.
Din punct de vedere practic, soluția MDM răspunde unor cerințe de business specifice fiecărui client.
Dincolo de setările multiple din punct de vedere al securității dispozitivelor mobile, platforma MDM permite configurarea facilă a flotelor de dispozitive de tip smartphone și tabletă de la distanță prin crearea de profile de utilizator, politici de securitate şi aplicarea automată, concomitent a acestora pe grupuri largi de echipamente.
Operaţiunile variază de la activități simple precum configurarea de la distanță a emailului pe terminalele de tip smartphone și tabletă, până la activități complexe care limitează utilizarea dispozitivelor doar pentru aplicațiile de business, restul aplicațiilor fiind dezactivat sau accesibile doar din rețeaua internă a companiei.
Din punctul de vedere al securităţii conexiunii mobile, se poate opta pentru legături de date mobile private, conectivitatea de date fiind realizată doar între dispozitivele companiei.
Și nu în ultimul rând, utilizatorii terminalelor cu sisteme de operare Android pot beneficia de protecție antivirus prin intermediul aplicației Orange Antivirus.

orangeClub IT&C: Cum ajută și care sunt beneficiile oferite de soluția de mobile broadband 4G?
Florin Popa:
Spre deosebire de 3G, tehnologia 4G are multiple beneficii din punct de vedere al parametrilor specifici serviciilor de date, aceste beneficii permit aplicațiilor mobile o funcționare optimă, fără a mai fi nevoie de customizări complexe.
Iată câteva dintre ele: viteza crescută de transfer al datelor, stabilitatea conexiunii de date.

Beneficiile pentru companii sunt multiple:
– mobilitate crescută: acces la resursele companiei și la aplicații de business de oriunde, utilizarea în vehicule în mișcare la
viteze foarte mari;
– creșterea productivității: transfer de fișiere mari, implementarea rapidă de noi locații;
– îmbunătățirea relațiilor cu clienții și optimizarea proceselor de lucru: video-conferință, tele-prezență, aplicații de colaborare în timp real;
– creșterea eficienței și controlului: aplicații de monitorizare de la distanță, monitorizare și supraveghere video.

Club IT&C: Care sunt opțiunile companiilor care gestionează flote de telefoane mobile/număr mare de utilizatori? Există posibilitatea de control al costurilor de trafic?
Florin Popa:
Dincolo de opțiunile specifice fiecărui serviciu, opțiuni ce pot fi activate, dezactivate sau monitorizate direct de către client prin aplicaţia pentru companii mari Contul Meu Orange, pentru dispozitivele mobile de tip smartphone sau tabletă, controlul costurilor de date mobile poate fi susținut și cu ajutorul soluției de MDM prin gestiunea aplicațiilor care sunt accesibile utililzatorilor finali.

Club IT&C: Afacerile nu te așteaptă la plecările în străinătate. Care sunt serviciile și costurile oferite pentru roaming pe laptop sau tabletă, astfel încât să poți accesa intranet/internetul companiei, să poți verifica e-mail?
Florin Popa:
Pentru clienții corporate Orange, accesul la intranetul companiei și la aplicațiile de business este posibil chiar și în roaming. Orange pune de la dispoziția clienților săi atât pachete cu resurse mixte de date naționale și date roaming, cât și soluții constând în opțiuni individuale, adaptate fiecărui profil de consum din cadrul companiei, fie el consumator de internet pe mobil sau de internet pe laptop sau tabletă.