INTERVIU — February 9, 2016 at 5:10 pm

Unelte utile de business: Segmentare inteligentă a clienților cu Entersoft CRM

by

ccEntersoft România este un furnizor cu experiență dovedită în piața de soluții de business integrate ERP-CRM-Business Intelligence care în ultimii ani a reușit să atragă în portofoliul său nume interesante precum JTI, Elefant.ro, KXL, Interallis. Ne-am întâlnit recent cu Cristi Cozic, Country Manager la Entersoft România pentru a afla cu ce noutăți vin în această toamnă pe piața românească și ce performanțe au avut în ultimul timp.

Club IT&C: Ce este nou la Entersoft?
Cristi Cozic:
Avem multe proiecte în derulare și acest an a fost mai plin decât oricare altul. Recent am adus pe piața românească Segmentation Studio, un modul de segmentare RFM inclus în Entersoft CRM ce permite clasificarea clienților actuali și potențiali pe care o firmă îi are în diferite grupuri-țintă. Odată segmentați clienții, marketerii pot gândi campanii de promovare mult mai bine țintite pentru fiecare grup în parte.

Club IT&C: Acest modul de segmentare este un fel de Big Brother pentru magazinele online, spre exemplu?
Cristi Cozic:
Am putea spune și asa. Dacă este integrat foarte bine cu partea de eCommerce, tot ce face cumpărătorul în magazin se centralizează în CRM. Datele centralizate și toate funcțiile pe care acest modul de segmentare le are pot fi transformate de către departamentele de marketing în mine de aur. Gândiți-vă cum este să știi mereu cât de des cumpără și ce produse preferă în magazinul tău femeile între 25 și 35 de ani, ce produse mai caută bărbații între 35 și 45 de ani în site, între ce ore intră în magazin anumite categorii de vârstă, când cumpără și de câte vizualizări au nevoie pentru a se decide, care e valoarea medie a comenzilor pe fiecare client și multe altele.

entersoftClub IT&C: Care sunt domeniile unde această soluție este cel mai mult solicitată?
Cristi Cozic:
Până acum Segmentation Studio din Entersoft CRM a fost cerută cel mai mult de companiile ce fac retail. De la retail de carte în magazine tradiționale, până la vânzări online de produse vestimentare, accesorii, home-deco, mobilier, dar poate fi aplicată cu succes și în firmele de distribuție și servicii.

Club IT&C: Informațiile din soluțiile Entersoft pot fi accesate de pe terminalele mobile? Pare să fie o tendință puternică în acest an accesarea a cât mai multe informații de pe smartphone sau tabletă.
Cristi Cozic:
Toți ne petrecem foarte mult timp în afara biroului, la întâlniri, în trafic, în deplasări și este esențial să avem acces mereu, cât mai ușor, la datele importante.
Entersoft, pe partea de dezvoltare tehnologică, a sesizat de mulți ani această nevoie a managerilor moderni și a investit în crearea unor funcții și soluții mobile care să permită accesarea a numeroase rapoarte și date direct de pe telefon sau tabletă. Dar nu doar managerii pot profita de această facilitate tehnică. De altfel, recent, un client de-al nostru a ales să echipeze toată echipa de agenți de vânzări cu tablete Apple și aplicații mobile Entersoft pentru a avea acces la date în timp real, chiar și atunci când sunt pe teren.

Club IT&C: Cum mai ajută soluția de Entersoft departamentele de marketing și vânzări?
Cristi Cozic:
Într-un domeniu dinamic, industria de soluții software de business este în continuă dezvoltare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor tot mai diverse ale clienților. Fie că vorbim despre soluții tip ERP sau CRM, ori de platforme integrate ce răspund mai multor nevoi, clienții caută soluții la cheie, rapid de implementat și ușor de folosit. Astfel, capacitatea companiilor de a veni cu soluții ce răspund exigențelor clienților se dovedește a fi un criteriu extrem de important. Având filozofia concentrării pe client, companiile își doresc acces direct la datele și informațiile ce sintetizează imaginea globală și vor totodata să aibă posibilitatea valorificării acestora în momentul luării unor decizii importante de business.