Internet/Telecom — March 15, 2018 at 12:07 pm

Curățenie de reclame

by

googlePublicitatea digitală joacă un rol critic în mediul online de astăzi. Reclamele de o anumită natură pot vicia acest mediu, fie că este vorba despre elemente invazive, care afectează experiența de utilizare, sau o acțiune coordonată pentru a înșela indivizii.

În ultimii 15 ani, Google a făcut eforturi constante pentru a combate fraudele în zona publicității online, iar anual publică un raport în care prezintă acțiunile întreprinse pentru a crea un mediu online mai sigur pentru indivizi, editori și publicitari. Anul 2017 a adus cel mai mare număr de reclame sau jucători eliminați pentru că nu respectau politicile Google în ceea ce privește publicitatea și conținutul, cu o viteză sporită. Acesta este rezultatul utilizării unei combinații de specialiști, tehnologii și politici care au dat cele mai bune rezultate până acum în lupta împotriva reclamelor înșelătoare.

În 2017, Google a eliminat mai mult 100 de reclame mincinoase sau abuzive pe secundă. Asta înseamnă peste 3,2 miliarde de elemente care au încălcat politicile publicitare ale Google. 79 de  milioane de reclame din rețeaua Google au fost blocate pentru că au încercat să trimită oamenii către pagini infectate cu malware (aproximativ 400.000 de astfel de site-uri). De asemenea, au fost eliminate 66 de milioane de reclame de tipul „trick-to-click” (în general reclame înșelătoare, multe dintre ele folosind îndemnul „click aici” în mesaj), precum și 48 de milioane de reclame care îndemnau utilizatorul să instaleze software nedorit.

Anul trecut, Google a eliminat 320.000 de editori din rețeaua proprie de publicitate pentru încălcarea politicilor și a pus pe „lista neagră” 90.000 de website-uri și 700.000 de aplicații de mobil. De asemenea, Google a dezvoltat noi tehnologii care să permită suprimarea reclamelor Google de pe pagini individuale, ceea ce a dus la eliminarea reclamelor de pe mai mult de 2 milioane de adrese URL în fiecare lună, pentru încălcarea regulilor și politicilor. Această tehnologie care acționează la nivelul paginilor a permis retragerea reclamelor de pe un număr mai mare de site-uri, în același timp minimizând impactul asupra jucătorilor care respectă regulile