AMD si-a anunțat recent intenția de a livra atât dezvoltatorilor cât și utilizatorilor cea mai bună experiență VR cu putință folosindu-se de parteneriatele si tehnologiile deja disponibile. Primul pas în această direcție este făcut de LiquidVR, un set de tehnologii inovative axate pe dezvoltarea unui conținut VR de excepție, comfort și compatibilitate. Noul LiquidVR SDK oferă un număr de inovații ce permit depăsirea obstacolelor actuale și apropie de realitate experiența oferită.
Un obstacol critic în evoluția realității virtuale îl reprezintă latența apărută în adresarea motion-to-photon, adică diferența de timp dintre momentul în care un utilizator efectuează o mișcare și momentul când vede noua imagine ce redă efectul acelei mișcări.
Micșorarea latenței motion-to-photon devine astfel principala problemă în evoluția tehnologiei VR și implică întreaga structură hardware și software, începând cu GPU-ul și sfârșind cu tehnologiile de display. Astfel, AMD se află în situația în care poate influența decisiv procesul, iar LiquidVR își propune să ajute atât dezvoltatorii cât și utilizatorii.
“Îmbunătățirea prezenței în lumea virtuală rămâne unul dintre cele mai importante elemente în dezvoltarea acestei tehnologii”, a afirmat Brendan Iribe, CEO al Oculus>.” Suntem entuziasmați de ajutorul oferit de AMD privind rezolvarea problemelor ce țin de latență, oferind suport pentru noi caracteristici precum ATW (asynchronous timewarp) și late latching, dar și de îmbunătățirile aduse din punct de vedere al compatibilității hardware.”
“Obiectivele noastre la AMD legate de tehnologia VR au ca principale ținte conținutul, comfortul și compatibilitatea, de aceea considerăm că apariția LiquidVR™ reprezintă un pas înainte în toate cele 3 direcții.” a afirmat Raja Koduri, vice președinte al Visual Computing, AMD. “AMD va continua să colaboreze îndeaproape cu ecosistemele VR pentru a livra tehnologii ce imbunătățesc lumea virtuală.”
Dintre principalele caracteristici ale LiquidVR SDK v 1.0 putem aminti :
• Async Shaders – permite tehnologia Time Warp Hardware-Accelerated ce folosește informații actualizate asupra orientării privirii după randarea unei imagini pentru a repoziționa imaginea următorului cadru înainte de a fi trimisă spre casca VR, minimizând efectiv latența dintre miscările utilizatorului și imaginea afișată.
• Affinity Multi-GPU – permite funcționarea mai multor GPU-uri împreună pentru a îmbunătăți numărul de cadre pe secundă a aplicațiilor VR. Fiecare GPU procesează astfel o parte a imaginii urmând a fi compuse într-o singură imagine stereo 3D la ieșire. Astfel multi-GPU devine tehnologia optimă pentru randarea de înaltă performanță.
• Data latch – un mecanism de programare ce ajută la urmărirea poziției corpului prin trimiterea de date actualizate în timp real, practic eliminând latența.
AMD lansează astfel versiunea alpha a LiquidVR SDK 1.0 către dezvoltatorii înregistrați.