Flanco Retail a încheiat primul semestru al anului cu vânzări în valoare de 369 milioane lei, cele mai mari din istoria companiei, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului precedent.
“În prima jumătate a anului ne-am continuat strategia de creștere sănătoasă, cu accent pe eficientizarea întregii activități – indiferent dacă vorbim despre rețeaua magazinelor fizice sau despre magazinul online flanco.ro, despre procesele interne ori echipă – iar rezultatele sunt pe măsură”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco Retail. “În ianuarie am finalizat procesul de restructurare, care pentru noi a însemnat închiderea magazinelor cu performanțe slabe, în special din unele mall-uri. Am făcut astfel loc unui proces de dezvoltare sănătoasă a rețelei, pe care l-am început anul trecut și pe care îl vom continua cu consecvență.”
Retailerul deține în prezent o rețea de 124 de magazine, dintre care cinci nou deschise în primul semestru și șase reamenajate sau relocate, iar până la finalul anului rețeaua de magazine va depăși 132 de puncte de lucru. În această perioadă, Flanco s-a concentrat pe extinderea prezenței la nivel național, cu accent pe orașele medii și mici și pe consolidarea prezenței în orașele cu cerere ridicată (București, Iași, Suceava). “Un bun exemplu este Iași, unde am înlocuit punctul de vânzare dintr-un mare centru comercial cu două magazine, unul de tip box, amplasat într-un parc de retail, și un altul stradal, cu rezultate foarte bune”, adaugă CEO-ul Flanco.
Un concept inedit de magazin, inaugurat de retailer în luna aprilie, este outletul Flanco Mihai Bravu din București, primul outlet de produse electro-IT din România. După un amplu proces de transformare, traficul magazinului a crescut cu 47%, iar clienții urmăresc constant ofertele, pentru a cumpăra produsele dorite odată ce acestea intră în categoria desigilate sau în lichidare de stoc.
O altă noutate, implementată de retailer în unele magazine recent deschise sau reamenajate, o reprezintă conceptul de organizare și comunicare SUS – Simplu, Ușor, Sigur. “Suntem conștienți de faptul că 70% dintre clienții care ne calcă pragul știu exact pentru ce au venit. Își caută produsele online, iar în magazin vin să le vadă sau să le testeze. Pentru ei am gândit un concept de amenajare simplificat, unde traseul pe care îl au de parcurs de la intrare până la produsul dorit este cât se poate de clar și de rapid. Categoriile de produse sunt mai bine delimitate, afișarea tipurilor de preț – standard ori promoțional – este mai clară, iar serviciile Flanco sunt mai ușor de reperat”, spune Sîrbu.
Vânzările online își continuă tendința ascendentă, însă creșterile cu adevărat spectaculoase sunt vizibile la comenzile și tranzacțiile de pe mobil, care le-au depășit pentru prima oară pe cele realizate de pe desktop. A crescut, de asemenea, ponderea cumpărăturilor prin intermediul diverselor soluții de finanțare oferite de Flanco clienților săi, acestea fiind puternic susținute de posibilitatea accesării unui credit direct din magazinul online flanco.ro.
“Eficientizarea a fost obiectivul vedetă în toate departamentele și proiectele noastre. Am adus o serie de îmbunătățiri magazinului online flanco.ro, astfel încât să optimizăm versiunea acestuia destinată dispozitivelor mobile, ce au o pondere tot mai mare în trafic. În plus, am adăugat opțiunea de urmărire a comenzii, astfel încât clienții să poată verifica în orice moment situația livrării produselor comandate. Iar pentru cei mai nerăbdători dintre aceștia, oferim în continuare serviciul de rezervare online a produsului, cu ridicare în aceeași zi din magazin”, spune CEO-ul Flanco.
La un an de la implementarea unei aplicații dedicate monitorizării comenzilor, 83 din 100 de clienți primesc produsele chiar în ziua următoare plasării comenzii, iar pentru 93% din comenzi se reușește livrarea în cel mult două zile lucrătoare. Creșterea transparenței asupra procesului de livrare s-a reflectat și într-o optimizare a utilizării timpului consultanților de vânzări. “Colegii din magazine au mai mult timp la dispoziție pentru consilierea clienților. Prin intermediul aplicației, reușim să economisim până la 300 de ore pe lună, la nivel de rețea, care în trecut erau alocate procedurilor birocratice”, adaugă Dragoș Sîrbu.
La nivelul echipei, retailerul a continuat să investească în soluții de retenție și motivare. În prima parte a anului, veniturile angajaților din rețeaua de magazine au crescut cu 15%. Întreaga echipă de management și liderii de echipe din sediul central, precum și 1 din 5 mangeri de magazine au finalizat un program de training de eficiență personală și profesională, cu focus pe abilități precum managementul timpului, împuternicirea echipei, gestionarea priorităților, comunicare, creșterea productivității.
Pentru a răspunde cerințelor generației millennials, predominante în Flanco, retailerul a digitalizat complet 12 traininguri interne – de la cele de inițiere în organizație, la cele de vânzări sau de produs. “Ne-am dorit ca toți consultanții să primească același conținut informativ, în aceleași condiții și cât mai repede, în cursul perioadei de inițiere”, spune CEO-ul Flanco. În acest context, numărul consultanților care au reușit să acceseze bonusuri ca urmare a depășirii obiectivelor de vânzări a crescut în primul semestru al anului cu 25%.