Ce faci dacă primești o înștiințare că banca ta și-a desființat filialele? Prima tentație e să crezi că a dat faliment… apoi citești mai bine și vezi că, de fapt, banca ta s-a mutat în online. Filialele ei, sediul de la parterul blocului tău, au devenit virtuale. Virtual branch.
Se știe care sunt riscurile și constrângerile legale, când digitalizezi o afacere, mai ales una bancară, unde semnătura olografă e sfântă. Pe internet există mereu riscul fraudei sau al furtului online.
Dar ce faci dacă vrei un împrumut cash și nu ești client al unei anumite bănci? Te deplasezi la cea mai apropiată filială, unde faci o cerere de credit, semnată. Completezi un formular, apoi ai o discuție cu funcționarul bancar, care îți calculează riscul/scoringul. Pleci acasă și aștepți notificarea de aprobare, o primești și revii la filială. Semnezi contractul de împrumut și primești banii. Deja am obosit scriind aceste fraze! Îți ia zile sau chiar săptămâni ca să cercetezi, întâi, unde obții cel mai avantajos credit, ca să colinzi mai multe filiale, unde eventual să stai la cozi, pentru informațiile de care ai nevoie.
Cum arată același demers, digitalizat?
Vizitezi filiala virtuală, îți faci cont și semnătură electronică, ceri un credit, ți se eliberează un certificat electronic, semnezi, iei contact video/audio cu agentul bancar, ți se calculează pe loc riscul și scoringul, primești aprobarea și ți se face plata. Simplu ca online-ul!
Filiala virtuală are calitatea că e rapidă și permanent la dispoziția ta. Băncile au probleme cu filialele lor fizice. Vizitele clienților sau potențialilor clienți se răresc, dar salariile funcționarilor trebuie plătite. Băncile din țările UE au închis peste 9000 de filiale și au renunțat la circa 50.000 funcționari, în 2016. Fenomenul e vizibil și în România. Vezi cum a dispărut banca de la colțul străzii tale sau de la parterul blocului.
Consumatorii de servicii financiare se mută pe online banking, zi de zi, ceas de ceas. Normele legale privind serviciile bancare s-au simplificat, pentru online. Nu mai e obligatorie semnătura olografă. Circa 70% dintre clienții din țările cu civilizație occidentală preferă videobankingul pe telefoanele mobile sau pe desktop, în locul operațiunilor derulate în filiale sau la ATM-uri.
Ce oferă filiala virtuală live?
Sonor și imagine de calitate superioară
Acces de pe orice dispozitiv
Fiabilitate
Ușor de folosit
Siguranță și conformitate
Scalabilitate
Capacitate de integrare
Să explicăm, pe larg. Deci, ai text, conversații audio și video, mesagerie directă – pentru comunicarea cu un agent. Ai co-navigare și partajare ecran – pentru a îmbunătăți ajutorul clienților și pentru a reduce timpul de manipulare. Poți partaja fișiere bidirecționale cu un agent – pentru a permite multiple procese de afaceri de la achiziția făcută de clienți de la distanță, la vânzarea de produse.
Primești autorizare de tranzacționare, care îți permite să semnezi propunerea / tranzacția prezentată de agent. Poți face cerere de apel invers – adică ceri să fii sunat când îți convine ție. Dacă îți este dor, poți aranja o întâlnire într-o filială fizică a băncii.
Soluția virtual branch propusă băncilor de ASEE este compatibilă și poate fi încorporată în aplicațiile de web și de mobil pe care clientul le are deja. (Digital Edge Web sau Digital Edge Mobile). Perioada de implementare a soluției este de cel mult 4 luni, până la funcționare. Este momentul de la care banca se poate adresa generației Y/Z, pentru a testa experiența unei filiale virtuale care efectuează aceleași operațiuni precum o filială reală, doar că nu te miști din pat și termini totul cu câteva clickuri. Mai mult, poți aplica pentru noi produse bancare direct în pagina web a băncii sau utilizînd soluțiile de internet și Mobile Banking. Așadar, dacă nu ești client deja, poți deveni unul în câțiva pași.