BMW a prezentat în premieră asistentul său personal digital pentru automobilele sale, numit în mod corespunzător „BMW Intelligent Personal Assistant”. Dar nu va trebui să spuneți „Hey BMW Intelligent Personal Assistant” ca să îl activați, acesta permițând orice comandă vocală pentru utilizare.
Anunțul vine doar la câteva săptămâni după ce BMW și-a lansat integrarea cu Alexa de la Amazon, însă trebuie menționat că acestea sunt tehnologii complementare. Asistentul BMW se ocupă de autoturismul personal, în timp ce parteneriatele sale cu Amazon și Microsoft permit și alte funcții care nu sunt direct legate de experiența de conducere. Menținând moda asistenților Microsoft, Google și Amazon, vocea asistentului BMW este feminină, dar în timp, cu siguranță vor fi dezvoltate mai multe voci.
Deci, ce poate face asistentul BMW? Odată ce vă aflați într-o mașină compatibilă, veți putea controla toate funcțiile standard din mașină prin voce, de exemplu cele de navigație și controlul climatizării sau verificarea presiunii din anvelope, nivelul uleiului și alte setări ale motorului. De asemenea sunt posibile multe conversații casual, dar ceea ce poate este mai important este ca asistentul să învețe în permanență mai multe despre șoferul mașinii. În acest moment, asistentul își poate aminti setările preferate, dar în timp, va învăța mai multe și chiar ar putea sugera proactiv schimbări. Mai mult, asistentul poate fi utilizat pentru a afla mai multe despre caracteristicile mașinii, ceea ce devine din ce în ce mai greu în mod normal, deoarece mașinile au devenit computere pe roți cu o complexitate din ce în ce mai mare.
BMW a construit asistentul pe tehnologia cloud-ului și a conversației Microsoft. Azure a fost mult timp preferat de BMW, iar cele două companii au avut o relație strânsă de mulți ani. BMW a încorporat, de asemenea, suportul pentru accesarea fișierelor Office 365 și utilizarea Skype pentru Business în mașinile sale, cu sprijinul pentru Cortana disponibil destul de curând. Totul pare cam confuz, din cauză că deja sunt mulți asistenți vocali într-o singură mașină. Dar BMW susține că fiecare are o specialitate, Alexa pentru cumpărături, Cortana pentru lucru și BMW pentru mașină efectiv. Și dacă apar probleme, serviciul de suport tehnic al BMW este acolo și vă permite să vorbiți cu un om.
Caracteristica va fi disponibilă într-o versiune de bază, cu suport pentru 23 de limbi și piețe, începând din martie 2019. În SUA, Germania, Marea Britanie, Italia, Franța, Spania, Elveția, Austria, Brazilia și Japonia. Pe aceste piețe se va lansa în mașinile care suportă sistemul de operare BMW 7.0 ca parte a programului Live Cockpit Professional al companiei.
Dacă achiziționați un BMW Seria 3, începând cu luna noiembrie, asistentul va fi disponibil imediat și inclus în primii trei ani de proprietate. Pentru noile modele X5, Z4 și Seria 8, BMW Assistant va fi lansat sub forma unei actualizări a software-ului “over-the-air” începând din martie 2019.