Pentru companii, utilizarea chatbots ca prima linie de apărare împotriva plângerilor clienților este acum comună, oferind un mod la îndemână pentru a trișa interogările și nevoile clienților. Astfel, inteligența artificială (AI) este deja o soluție eficientă la o problemă de zi cu zi. În timp ce este ușor să ne imaginăm momente în care viețile oamenilor obișnuiți se intersectează cu AI și găsesc chiar exemple de interacțiuni cu AI în cadrul întreprinderilor mai mici, pentru întreprinderile globale, realitatea AI pe scară largă nu trebuie să se implementeze momentan.
Un exemplu vine de la Genpact, o firmă de servicii profesionale la nivel mondial care dorește stimularea inteligenței artificiale, la o scară potențial masivă, pentru a ne apropia, în cele din urmă, de a face ca viitorul să devină realitate. În acest efort, au realizat Genpact Cora, o platformă interconectată a celor mai bune tehnologii din clasă, care se extind de la automatizarea robotică la vizualizarea avansată a datelor până la AI. Cora este construită pe tehnologia AI și alte tehnologii avansate, poate învăța și prescrie ce acțiuni sunt necesare pentru a ajusta clienții business în a-și îmbunătăți procesele și pentru a-și îmbunătăți poziția competitivă pe piață. Iar implicațiile acestui lucru sunt uriașe. Pentru firmele care doresc să aducă AI în primele rânduri, nu este vorba de produse noi și de tehnologie uimitoare, dar mai important este că de utilizarea acestor instrumente depind mai mult de obiectivele afacerilor și dovedirea valorii inerente a tehnologiei în sine.
În timp ce AI continuă să schimbe în mod fundamental modul în care întreprinderile la nivel se angajează atât cu clienții, cât și cu alte întreprinderi, adevărul este că este în mare măsură o nevoie este nesatisfăcută. Genpact estimează că mai mult de 70% din procesele întreprinderii pot fi automatizate, de exemplu, prin automatizarea proceselor automate sau prin învățarea automată și automatizarea inteligentă. Deși acest tip de tehnologie este disponibilă imediat, adoptarea depinde foarte mult de cultura și ADN-ul companiei. Atât de multe funcții pot fi pregătite pentru automatizarea bazată pe AI, în timp ce altele ar beneficia mai mult de automatizarea robotică, de exemplu.
Mai sunt încă multe lucruri rămase pentru a fi descoperite în viitorul AI, dar Genpact crede că este pe segmentul de vârf al industriei, fiind primul care combină motoarele de automatizare, analiză și AI într-o singură platformă concepută pentru a aduce oameni și mașini împreună. Ca și în cazul multor instrumente noi, există încă multe așteptări exagerate și nerealiste cu privire la ceea ce pot face tehnologiile, dar adoptarea AI la nivel de întreprindere la scară largă este acum mai reală ca niciodată și Genpact conduce detașat în acest efort. Digitizarea, AI și alte tehnologii emergente obligă companiile să reînnoiască modul în care își servesc clienții. La fel ca ceea ce vedem în timp real în universul Twitter, companiile cele mai de succes sunt cele care își ajustează strategiile în timp real pentru a reflecta nevoile actuale și tendințele viitoare.