Analiza — October 11, 2018 at 10:25 am

O luptă perpetuă

by

inovatieConform indexului 2018 Insight Intelligent Technology, emis de firma de analiză Insight, IT-ul continuă şi în acest an să fie perceput ca un centru major de cost pentru firme, circa 80% dintre cei întrebaţi spunând că monitorizarea bugetelor şi costurilor IT continuă să fie o preocupare de top în compania lor. Acest fapt face ca departamentelor IT să le vină greu să se adapteze rolurilor în expansiune pe care le au, şi care acum includ adoptarea de iniţiative de inovare, simultan cu menţinerea rulării eficiente a sistemelor cheie.

“Organizaţiile devin din ce în ce mai conştiente asupra rolului critic pe care îl joacă acum tehnologia în cadrul strategiei globale de afaceri, de la o forţă de muncă mai productivă şi mai conectată la creşterea cotei de piaţă a firmei şi a loialităţii clienţilor,” se spune într-un comunicat Insight. “Indexul elaborat de noi arată cum cererile presante la adresa IT-ului inhibă abilitatea acestor departamente de a planifica şi inova.”

După discuţii cu 200 profesionişti IT din Europa, aproape 80% din decidenţii IT simt că nu există resurse suficiente pentru a sprijini eficient cererea de inovare, în vreme ce alţi 33% spun că de la ei se aşteaptă să inoveze, în ciuda faptului că procesele, practicile şi operaţiunile existente nu evoluează de o manieră care să le permită aşa ceva. Alţi 30% ai citat o lipsă de roluri şi responsabilităţi clar definite în organizaţie ca motiv pentru lipsa de inovare.

Rezultatele se aseamănă cu rezultatele altui studiu, Appian’s Future of Global Work, publicat la începutul acestei săptămâni, care a descoperit că deşi firmele din EMEA generează anual în medie peste 230 de cereri interne de noi aplicaţii software pentru afaceri şi îmbunătăţiri consistente ale aplicaţiilor existente, doar 50% dintre aceste cereri ating succesul – celelalte fie sunt livrate fără a satisface cerinţele de afaceri, fie nu mai sunt livrate deloc.

Conform Appian, acest eşec se datorează în mare parte acumulării de datorii tehnice, în sensul în care firmele aleg o soluţie uşoară în loc de una corectă, iar asta duce în ultimă instanţă la costuri mai mari din pricina muncii suplimentare de care e nevoie pentru a armoniza lucrurile. Chiar dacă se discută de multă vreme de nevoia în creştere ca IT-ul să gestioneze operaţiunile zilnice şi să fie un partener strategic pentru transformare, multe firme mai au încă un drum lung de parcurs atunci când vine vorba de crearea unui avantaj competitiv prin inovare.

Rezultatele studiului Appian sugerează că tot mai multe firme pun accentul pe servicii gestionate de la distanţă pentru a ajunge unde doresc să ajungă. Dacă aşa ceva se va întâmpla în realitate, locul şi rolul departamentelor IT se va schimba dramatic, iar firmele vor începe, în sfârşit, să vadă rezultate de afaceri mai bune alimentate de IT.