Afacerile de familie europene sunt încrezătoare în viitor, dar trebuie să devină mai agile, să inoveze mai rapid și să atragă talente de top pentru a rămâne competitive și a continua să crească.
Aceste aspecte se numără printre principalele constatări ale celui mai recent Barometru al Afacerilor de Familie Europene, care a examinat răspunsurile a 1.576 de executivi ai afacerilor de familie din 26 de țări din Europa, inclusiv România, publicat de KPMG Enterprise și European Family Business (EFB).
Afacerile de familie din Europa intenționează să crească. Aproape un sfert (23%) dintre respondenți au în plan extinderea și diversificarea propriilor produse pentru a stimula creșterea viitoare, iar peste jumătate dintre aceștia (54%) intenționează să se extindă pe piețe noi.
Una dintre strategiile-cheie de creștere o reprezintă adoptarea inovării. Respondenții profită de creșterea din trecut și reinvestesc profiturile în afacere. Majoritatea (86%) investesc în activitatea de bază, 83% investesc în inovare și tehnologie, iar 81% investesc în recrutare și instruire. Acest aspect reprezintă, de asemenea, un răspuns direct la principalele două provocări cu care se confruntă respondenții: lipsa competențelor (53%) și costul în creștere al muncii (36%).
În această lume din ce în ce mai digitală și condusă de tehnologie, afacerile de familie europene recunosc nevoia de a avea noi seturi de aptitudini și competențe la nivel de conducere. O treime din respondenți iau în considerare angajarea unui director general din exterior.
În contextul Brexit-ului, afacerile de familie din Europa navighează pe calea lor, adoptând o abordare pe termen lung și fiind proactive în achizițiile de talente și în eficientizarea procesului decizional pentru a se asigura că au agilitatea să răspundă schimbărilor în timp real.