Dincolo de aspectele tehnice și rezultatele negru pe alb ale externalizării IT, Managed Services înseamnă un impact major și asupra componenței umane. Termenul de outsourcing nu este dedicat strict mediul de business, ci se referă la nevoile umane, la nevoia de a câștiga timp, de a reduce factorii de risc și, cel mai important, la nevoia de deține controlul. Managed Services oferă tocmai acest lucru, controlul deplin.
În mediul IT, controlul înseamnă, în primul rând, deținerea credentialelor. A externaliza serviciile IT și a nu deține parolele întregului tău sistem informatic este același lucru cu a schimba cheile propriei case și a i le lăsa lăcătușului.
Cele mai bune relații de colaborare sunt cele bazate pe încredere și transparență, iar acestea decurg tocmai din respectarea unor norme de conduită ce includ predarea către client a credentialelor. Este primul pas prin care îi poți câștiga încrederea și îi poți demonstra că deține controlul, oferindu-i confortul de care are nevoie. Tocmai de aceea, persoana de conducere a fiecărei companii care ne este client deține toate parolele de acces.
Un al doilea nivel de încredere aduce în ecuație un aspect neglijat în industria IT, comunicarea. Odată ce deține credentialele, clientul are nevoie de update-uri constante despre activitatea provider-ului de servicii IT, iar dacă încrederea inițială nu este susținută printr-un flux continuu de informații, ea nu va trece testul timpului.
A fi un om pur tehnic nu mai este îndeajuns pentru a menține relații de business sănătoase. Este nevoie de înțelegerea celeilalte părți, de empatie și de o foarte bună abilitate de a comunica eficient, de a știi să oferi informații complete și bine structurate. Aici intervin rapoartele, fișele de activitate sau revizii, evidența tuturor intervențiilor, update-urile constante despre demersul acțiunilor în curs, toate păstrate într-un dosar IT.
A deține informația înseamnă a deține controlul, iar acesta este unul dintre elementele care le oferă clienților încredere în echipa noastră și confortul unei colaborări transparente.
Însă nevoia de control nu se răsfrânge doar asupra acțiunilor din prezent. Ea înseamnă o gândire în perspectivă, proactivă și preventivă, aspecte pe care ne bazăm întreaga activitate.
Asigurăm clienților HyperCubic planuri de mentenanță a infrastructurii IT, acțiuni prestabilite, cu frecvență variabilă, și un Business Continuity Plan care oferă garanția funcționării companiei chiar și în cazul unor evenimente neprevăzute. Cel mai mare grad de confort psihologic vine din abilitatea de a controla viitorul, iar acestea sunt elementele esențiale în obținerea unui astfel de puteri.
Conceptul de Managed IT Services nu se oprește la un nivel superficial, de revizii lunare ale infrastructurii, hardware și software, ci se bazează pe acțiuni menite să protejeze compania și să îi optimizeze activitatea, asigurând, în acest fel, confortul celor care o conduc.
de Alex Trifu, Sales Manager HyperCubic IT Outsourcing