SBM, o afacere de familie, independentă, şi-a schimbat dimensiunea în 2016 prin preluarea diviziei Jardins de la Bayer. Cu sediul în Lyon, compania a trebuit să se transforme în timp record pentru a-şi susţine noua poziţie şi direcţia ulterioară. SBM a ales Sage Business Cloud Enterprise Management (fostul Sage X3) şi DEVEHO Consulting Group pentru dezvoltarea sistemului informatic al noului perimetru creat, SBM Life Science, construit în două faze, pe durata a peste 12 luni, şi implementat în aproape 20 de ţări.
“În utilizarea Sage şi apoi în colaborarea cu DEVEHO, a fost foarte important să lucrăm cu persoane care au putut înţelege necesităţile noastre, care au putut înţelege contextul şi care au putut fi suficient de reactive pentru a propune soluţia potrivită, în modul potrivit”, a spus Laurence Martinet, Director of IT Systems, SBM.
O integrare dinamică
Acordul de transfer a fost foarte precis și a stabilit două termene distincte. “Prima fază ne-ar permite să integrăm diviziile comerciale și de marketing ale Bayer Garden în propriile noastre operațiuni, în timp ce Bayer a păstrat controlul asupra procesului de producție. Pentru a combina divizia de grădină preluată de la Bayer cu operațiunile noastre anterioare în acest domeniu, prima noastră provocare a fost de a organizarea companiei astfel încât să fie în măsură să comercializeze, să livreze și să factureze produsul final pentru clienții noștri. Între mai și octombrie 2016 a fost perioada de tranziție în care s-a convenit că Bayer a tăiat toate legăturile cu fosta sa divizie“.
A doua fază a contractului a implicat, de asemenea, o accelerare rapidă a creșterii. “Al doilea termen limită, în iulie 2017, a implicat preluarea departamentului de producție de la Bayer, adică controlul compozițiilor și gestionarea tuturor subcontractanților din întreaga lume“.
Sage Enterprise Management, un ERP flexibil și operațional
Transformarea SBM a dus la o serie de revizuiri majore, inclusiv organizarea sistemului informatic al SBM Life Science, implicându-l în special pe Laurence Martinet, care a sosit cu doar câteva luni înainte de tranziție, si echipa sa nou-înființată. Construirea unui sistem informatic în doar cinci luni și fără o măsură de siguranță, a fost o provocare fără precedent. “A trebuit să construim totul de la A la Z: un sistem informatic și infrastructuri“. SBM folosea deja Sage EM la celelalte două fabrici anterioare. “Pentru a reuși în provocarea noastră, am avut nevoie de un ERP care să fie rapid, flexibil și de îndată operațional. Am avut încredere totală în soluția Sage, care s-a ridicat întotdeauna la așteptările noastre pentru divizia de producție din Franța“.
Deveho Consulting Group, un partener experimentat și dedicat
Binecunoscut pentru vasta sa expertiză în implementarea Sage Enterprise Management pe tot globul, Deveho Consulting Group a fost solicitat pentru a-i ajuta pe cei de la Sage. “Pentru a implementa soluția, Sage a apelat la Deveho, la a cărui eficiență am fost deja martori într-o asemenea măsură, încât le-am încredințat simultan alte proiecte. În cadrul specific al fazei 1, Deveho s-a ocupat de localizare țară cu țară, colaborând îndeaproape cu departamentul nostru financiar. Deveho ne-a ajutat să rămânem pe calea cea bună prin evaluarea imediată a termenelor în cauză și prin capacitatea de a calcula mărimea potrivită a unei echipe dedicate capabilă să conducă implementarea în 18 țări“.
“În cursa împotriva timpului între mai 2016 și iulie 2017, în care trebuia să construim totul de la zero, nu m-am îndoit nici o clipă de compatibilitatea alegerii noastre de ERP, Sage Enterprise Management. Faptul că am avut echipele Deveho alături, să ne extindem pe tot globul, să creștem fiabilitatea relațiilor noastre de EDI și transferul metodei de evaluare a fost de neprețuit pentru a ne ajuta să facem față provocării în ceea ce privește termenele limită“, concluzionează Laurence Martinet Director de sisteme informatice la SBM.