Cloud Computing / Edge, Enterprise Software — November 13, 2018 at 7:44 am

Cum alegem cel mai bun sistem cloud CRM pentru vânzări și marketing

by

CRMAzure, AWS și Google sunt cele mai populare rețele de public cloud, dar nu toate sistemele CRM sunt interschimbabile între ele. Multe motive încurajează companiile să migreze datele despre clienți și aplicațiile CRM către cloud, printre ele fiind mai ales costurile de întreținere IT din interiorul clădirilor, scalabilitatea aproape infinită a cloud-ului public și sporirea confortului dezvoltatorilor folosind aceste medii. Dar, probabil, cea mai mare atracție este împărțirea datelor într-un singur loc și implementarea unor instrumente de ultimă oră, bazate pe cloud, pentru a obține noi perspective, altfel prea intensive pentru analiză manuală.

Odată ce o organizație decide să pună CRM-ul în cloud, alegerea unui cloud public sau privat pentru a găzdui un sistem CRM din cadrul platformei Google Cloud Platform, a serviciilor Amazon Web, a Oracle Cloud, a Microsoft Azure sau a clodului CRM privat al vânzătorului ar trebui să fie simplă, dar nu este chiar așa. Pe măsură ce companiile cresc în rândul CRM, incluzând vânzări, servicii și asistență, marketing și comerț electronic, alegerea ar putea părea simplă, dar mulți alți factori intră în alegerea cloud-ului potrivit. Această alegere, potrivit experților, ar putea fi mai ușoară pentru companiile în creștere decât pentru companiile mai mari, mai ales dacă se află într-o industrie reglementată.

AWS domină peisajul cloud-ului public. Microsoft Azure și noul Google Cloud par a fi utilizate mai des de IMM-uri cu până la 1.000 de angajați. Microsoft ar putea vedea câștiguri ocazionale cu companii mai mari, dar IMM-urile sunt în prezent clienții Microsoft Dynamics 365, mai ales companiile care se înscriu în cloud-ul Azure pentru CRM.

Aceasta se poate schimba deoarece Microsoft creează mai multe conexiuni la datele de e-mail și LinkedIn. Seturile de date CRM ale companiei de la sine nu sunt suficiente pentru instrumentele AI înfometate de date pentru a obține informații care conduc la noi oferte de vânzare. Adăugarea în e-mailurile Office 365 și datele LinkedIn aduce mai multe informații de precizie și suplimentare care ajută companiile să găsească oportunități de venit pe care nu le-au putut oferi anterior. Această conexiune de date LinkedIn, precum și proprietatea Office 365 asupra datelor din mesajele primite, ar putea ajuta Microsoft să vadă clienți mai mari din cadrul Salesforce, care ar putea să nu fi luat în considerare Dynamics on Azure înainte de achiziționarea LinkedIn de la mijlocul anului 2016.

Alegerea unui cloud CRM începe cu examinarea propriului ecosistem IT al întreprinderii. Aceasta înseamnă înțelegerea seturilor de date care pot fi transformate într-un cloud public. De asemenea, este important să luați în considerare aplicațiile curente și viitoare ale organizației, menite să optimizeze funcțiile CRM și să îmbunătățească integrarea CRM cu datele colectate din aplicații externe, toate în contextul mediilor în care acestea trebuie să fie difuzate. Dar, cu cât este mai complexă răspândirea datelor și a aplicațiilor, cu atât mai mult este nevoie de expertiza IT internă și de dezvoltatori pentru a gestiona o combinație de gazdă hibrid local, cloud-uri publice și gazde cloud private.

Pentru multe companii, cloud-ul vine cu CRM, iar decizia este evidentă: Microsoft Dynamics CRM ar trebui să ruleze pe cloud-ul Microsoft Azure, aplicațiile Oracle ar trebui să ruleze pe Oracle Cloud și așa mai departe.

Alegerile se extind pentru anumiți furnizori. De exemplu, Salesforce a numit ca parteneri ai companiei AWS, dar și Google, iar Pegasystems oferă o gamă largă de opțiuni în funcție de nevoile clienților, la fel ca și SAP, care nu doar limitează propriul cloud privat, ci și implementări Azure, Google și AWS.

Scalarea poate fi, de asemenea, luată în considerare. Companiile cu cantități masive de date ar putea avea nevoie de optimizarea performanțelor pe care numai un cloud premium, cum ar fi Oracle, le poate oferi. Din nou, trebuie examinate resursele de dezvoltare internă și de management IT ale organizației , care pot fi incluse în alegerea unui sistem CRM global.

Cel mai mare diferențiator atunci când clienții aleg un cloud de brand-name este experiența trecută. Mulți clienți aleg AWS pentru mediul lor de dezvoltare bine stabilit. Azure, cu toate acestea, concurează pentru inimile, mințile și bugetele IT ale mai multor clienți. Google Cloud este destul de nou, încât este greu să se prevadă cine îl va folosi peste câțiva ani de acum. Dar este posibil ca firmele mici să implementeze CRM în Google dacă utilizează deja aplicațiile comerciale și aplicațiile de birou G Suite.

Citește și: Transformi prospectii in relatii durabile de business!