Cel mai recent succes al tehnologiei în plan autohton a fost înregistrat în mult disputata campanie electorală, când like-ul a înlocuit uleiul și zahărul. Internetul a devenit spațial virtual al dezbaterilor publice, înlocuind microbuzele ticsite cu alegători la care se urlau sloganuri electorale din spatele unei portavoce de cele mai multe ori improvizată.
Rolul cel mai important al tehnologiei, sub toate formele ei, a fost, însă, acela de gardian, expunând nereguli sau tentative de furt. Nu s-a mai urlat, ci s-au postat comment-uri, invitațiile virtuale de tipul join ne-au făcut mai organizați din punct de vedere electoral, iar mult uzitatul check-in a făcut numărătoarea mai exactă. Prezidențiabilii ni s-au adresat în mod direct, nu doar din poza de pe stâlp, ci prin viu grai “youtube-ian”, iar Facebook-ul a devenit sediul central de campanie.
Poate că tot tehnologia ne va apăra de eventualele angajamente neîmplinite, folder-ul de promisiuni fiind acum virtual și ușor accesibil, de tip web history, un fel de memorie colectivă aflată la un click distanță. A fost o campanie care a rescris de la zero modul în care se face politică și care a creat prerogativele implementării votului electronic. Din păcate, tehonologia nu poate garanta succesul scontat de popor, “la butoane” aflându-se factorul uman.
Entuziasm, însă, există, ceea este de bun augur, iar mediul de business dă dovadă de maturitate și flexibilitate în contextul unui 2015 plin de schimbări.
Semnalele primite în zona de outsourcing IT sunt pozitive, companiile care au ales această soluție fiind interesate de retehnologizare sau de implementarea unor aplicații Business Intelligence care să le asigure adaptabilitatea la un viitor incert.
Totodată, se constată și o atenție sporită în zona de securitate IT și de continuitate a activității, în traducere liberă însemnând bugete alocate pentru auditari și analize predictive.
Bugetele alocate nu sunt neapărat generoase, mai degrabă de tip Black Friday, ci mai eficient direcționate, zona de IT ocupând un loc secund din punct de vedere al priorităților.
Indiferent de cum denumim toate aceste soluții, din punct de vedere managerial, se vizează aspecte care țin de ușurarea procesului decizional în timp real, generarea valorii adăugate și optimizarea costurilor. Tehnologia corect utilizată te ajută să câștigi timp, să fii mai bine informat și să iei decizii inspirate.
În ceea ce ne privește, după cum spunea și Theodore Roosevelt: “Faceti ceea ce puteți, cu ceea ce aveți, acolo unde sunteți.” – în asta constă chintesența progresului.
de Alex Trifu – Sales Manager, HyperCubic IT Outsourcing