Trăind într-o lume dominată de știri online și social media, aproape jumătate din membrii generației Z (13-23 de ani) sunt mai îngrijorați de felul în care arată decât de perspectiva carierei lor, de bani, de terorism și de hărțuire.
Un studiu Kaspersky Lab a arătat că aceste anxietăți sau îngrijorări pot influența comportamentul tinerilor, inclusiv modul în care abordează social media. De exemplu, este ceva obișnuit ca generația Z să creeze o percepție elaborată sau perfectă asupra aspectului lor. Majoritatea tinerilor petrec până la o jumătate de oră editându-și imaginile sau materialele video, înainte de la posta pe platformele de social media, pentru a își crea o imagine fără cusur.
O altă descoperire importantă este că fetele sunt mai nesigure pe ele decât băieții, în legătură cu felul în care arată. Un număr aproape dublu de fete din generația Z, comparativ cu băieții, recunosc și că își schimbă obiceiurile alimentare (de exemplu, mănâncă mai mult sau se abțin să mănânce) din cauza anxietăților produse de aspectul lor. Tema perfecționării corpului și conținutul de fitness din social media le afectează mai multe pe tinere decât pe tineri, iar unele dintre ele au recunoscut că au sărit pentru un eveniment social în anul care a trecut din cauza anxietății sociale.
Demn de remarcat, generația Z nu caută ajutor pentru a rezolva aceste anxietăți. Majoritatea tinerilor nu merg la un specialist pentru a primi recomandări, așa că nu știu cum să procedeze în legătură cu aceste sentimente.
Pentru a le veni în sprijin, Kaspersky Lab s-a asociat cu The Mix, o organizație în domeniul online, care sprijină tinerii sub 25, pentru a lansa o campanie menită să transforme insecuritatea generației Z în securitate. Noua campanie – #AndOwningIt – își propune să îi ajute pe tineri să fie mai fericiți, dându-le puterea să accepte lucrurile care îi fac să se simtă nesiguri pe ei și să își dea seama că aceste insecurități nu sunt bariere în calea fericirii. De ce? Pentru că primul pas în a transforma o insecuritate într-un punct forte este să ți-o asumi.
Campania va include tricouri personalizate, ilustrând cele mai întâlnite motive de insecuritate ale tinerilor, încurajându-i să le accepte și să înceapă o conversație. Toate profiturile de vânzarea tricourilor vor merge către The Mix.
Kaspersky Lab și The Mix le recomandă membrilor generației Z, alături de prietenii lor, să intre în conversație în social media, cu hashtag-ul #AndOwningIt și să cumpere un tricou pentru a-și arăta susținerea.
În cadrul studiului, Kaspersky Lab a intervievat 1.003 persoane între 13 și 23 de ani din Marea Britanie pentru a descoperi care sunt motivele lor de insecuritate și de îngrijorare. Pe site-ul Kaspersky Lab sunt disponibile detalii pe această temă și rezultatele raportului. Pentru informații suplimentare despre anxietate și alte bariere în calea sănătății mentale, vizitați The Mix – informațiile și consilierea pe care le oferă sunt universale.