Soluţiile antifraudă devin cu zi ce trece tot mai sofisticate, pentru a putea face faţă atacurilor care, la rândul lor, devin pe zi ce trece tot mai sofisticate. Iar mediul bancar si nu numai se numără în acest context printre principalele ţinte ale atacurilor de toate felurile, de la cele informatice la fraudele şi tentativele criminale.
Într-un astfel de peisaj marcat de ameninţări din cele mai diverse, Kofax, un important furnizor global de aplicaţii inteligente pentru zone critice ale desfăşurării afacerii într-o companie, pune la dispozitie un sistem dezvoltat în colaborare cu şase din cele mai mari bănci din Statele Unite, Kofax FraudOne, o soluţie care permite utilizatorilor să detecteze fraudele în timp real, într-o epocă în care 82 la sută din organizaţiile din mediul finaciar-bancar afirmă că documentele reprezintă ţinta primară de criminalitate.
“Pe măsură ce instituţiile financiare îşi diversifică opţiunile de tranzacţionare pentru clienţii lor, infractorii dezvoltă metode de fraudă tot mai sofisticate şi mai greu de detectat”, declară Mihai Babescu, Solution Sales la Asseco SEE, partener platinum al companiei Kofax în România. “Kofax FraudOne combate acest fenomen şi minimizează expunerea la risc prin metode flexibile de detectare a fraudei, disponibile pentru mai multe puncte de efectuare a tranzacţiilor. Prin aceasta se poate îmbunătăţi semnificativ experienţa clientului fără creşterea expunerii la fraudă.”
Soluţia propusă de Kofax utilizează o bază de date puternică, permanent actualizată, care stochează semnături de referinţă şi arhive de semnături, precum şi informaţii suplimentare legate de informațiile clienților. Elementele de verificat pot fi procesate în timp real sau în backgroud pentru alertarea privind aspecte potenţial frauduloase ale tranzacţiilor. Deciziile de efectuare a tranzacţiei se bazează pe criterii de scor stabilite de bancă, precum şi pe alţi factori şi sunt susţinute de un motor automat, denumit Combined Risk Score.
“Nu este suficient să te axezi doar pe semnătură sau pe lista de verificări pentru a prinde un infractor inteligent”, adaugă Mihai Babescu. Motorul CSR al soluţiei Kofax FraudOne compilează mai multe caracteristici pentru identificarea eficientă a unui document fraudulos. Motorul ia în considerare mai mulţi factori ponderaţi şi culege informaţii din surse externe în scopul luării unei decizii inteligente, care foloseşte inclusiv compararea semnăturii de pe document cu semnătura de referinţă din baza de date. În plus, soluţia identifică discrepanţele dintre arhiva de semnături și documente, determină dacă un astfel de document trece de toți pașii de validare și dacă cel care trebuie să realizeze tranzacția se află pe o listă albă sau, dimpotrivă, pe o listă neagră.
Dacă este considerat fraudulos, documentul este apoi depozitat într-un şir de verificare vizuală pentru a fi verificat de către analiştii specializaţi în fraude ai băncii. Aceşti analişti accesează şirul de verificare prin intermediul staţiei de lucru de analiză fraude – o aplicaţie software de tip client care permite accesul la sistemul back office al băncii prin intermediul unui browser web sau al unei aplicaţii instalate local.
“Soluţia dezvoltată de Kofax este cu atât mai importantă cu cât ea se poate aplica şi în alte zone în afara prevenirii fraudelor cu documente bancare,” mai spune Mihai Babescu. “Pot da ca exemple de zone de utilizare identificarea in timp real al unui semnatar, cu scopul de a reduce nivelul de utilizare frauduloasă a serviciului oferit de către un furnizor, sau, chiar dacă nu este cazul încă în România, identificarea votanţilor prezenți/absenţi la scrutinurile electorale, o metodă prin care se reduce drastic nivelul de fraudă electorală.”
Asseco SEE (România) este una dintre cele mai mari companii integratoare și furnizoare de sisteme, soluții și servicii IT din țară, precum și dezvoltatoare de aplicații software dedicate domeniului bancar. Asseco South Eastern Europe din care face parte, este cunoscut de asemenea ca unul dintre cele mai mari grupuri de companii IT din zona de producție și implementare a propriilor soluții și servicii software în regiunea de sud-est a Europei și Turcia. Mai mult de 10 bănci din cele 15 cele mai mari din această parte a Europei sunt deja clienți ai Asseco SEE. Cu sediul în Polonia, Asseco SEE este deținută de Grupul Internațional Asseco cu operațiuni în mai multe țări europene, Statele Unite ale Americii dar și Israel, Japonia și Canada. Companiile Grupului Asseco sunt listate la Bursa de Valori din Varșovia, Tel Aviv Stock Exchange, precum și NASDAQ Global Markets. Grupul este clasat pe locul 6 în lista furnizorilor de software de top din Europa, conform Topului Truffle “100 European Software Vendors “.
Kofax furnizează de peste 20 de ani soluții pentru automatizarea proceselor de business în care documentele dețin rolul principal, administrând capturarea, transformarea, schimbul și circulația fluxurilor de informații critice de business de pe hârtie, fax sau format electronic într-o manieră precisă, mai eficientă ca timp și costuri. Soluțiile Kofax iși dovedesc adevărata profitabilitate în domenii precum administrația publică, sectorul financiar – bancar și al asigurărilor, utilități, industrie sau telecomunicații. Kofax deține subsidiare în 30 de țări, peste 20.000 de clienți la nivel mondial, iar produsele și serviciile sale sunt disponibile în mai mult de 70 de țări.