Odată cu avansarea transformării digitale a companiilor, cum ar fi răspândirea dispozitivelor IoT și combinația de IT și OT (Operational Technology), importanța măsurilor de securitate, inclusiv răspunsul la atacurile cibernetice, este în creștere. Inovația poate accelera numai atunci când vine cu măsuri suficiente de securitate, pentru ca dispozitivele și fluxul de date sa fie protejate în lumea tot mai conectată.
Nu este necesar să subliniem din nou faptul că mediul înconjurător în care se află securitatea este plin de provocări, atacurile cibernetice care cresc și devin mai sofisticate. 40% dintre companii au suferit pagube serioase din cauza atacurilor cibernetice, iar suma medie a daunelor, inclusiv pierderile de oportunități, a ajuns la 230 milioane de yeni pentru fiecare incident. În plus, evoluția metodelor de atac este imprevizibilă, cu ransomware, atacuri de „zero day” și atacuri DDoS la scară largă care exploatează dispozitivele IoT vulnerabile. Pe măsură ce digitizarea progresează, conectând totul, riscul de atacuri cibernetice va crește în continuare.
Din cauza acestor circumstanțe, vânzătorii de securitate trebuie să abordeze diverse provocări, cum ar fi reducerea timpului dintre intruziunea unei amenințări la detectare/recuperare, reacția la alertele excesive și dezvoltarea și utilizarea personalului de securitate. În plus, contribuția la gestionarea totală a riscului de securitate pentru continuarea activității clienților prin extinderea domeniului de aplicare a măsurilor de securitate în domenii IoT/OT și protecția datelor este, de asemenea, un rol important pentru furnizorii de securitate. Cu toate acestea, Fujitsu consideră că securitatea nu este doar de protecție împotriva amenințărilor. Prin urmare, prin integrarea securității în afacerile clienților, Fujitsu dorește să meargă către obținerea a ceva care nu a fost posibil anterior și realizarea unei experiențe fără precedent a utilizatorilor. Cu alte cuvinte, viziunea Fujitsu este de a realiza o “societate de co-creare” prin asigurarea unui mediu în care clienții se pot concentra pe activități inovatoare care duc la rezolvarea problemelor sociale și la crearea viitorului, fără a fi nevoiți să cunoască atacurile cibernetice, din spațiul cibernetic.
Fujitsu oferă o gamă largă de soluții de securitate, de la elaborarea de politici la măsuri de implementare și de operare, sub brandul SafetyValue. Fujitsu dezvoltă acest lucru și propune modele recomandate pentru fiecare unghi al măsurii de securitate, sub forma unui set de soluții SafetyValue, care încorporează produse de la alte companii, pentru a răspunde preocupărilor clienților care nu știu ce să aleagă. În plus, pentru a oferi protecție totală clienților, Fujitsu merge în două direcții, acestea fiind creșterea partenerilor și extinderea domeniului de protecție. Fujitsu pregătește, de asemenea, șabloane pentru construirea de sisteme care să permită integrarea de înaltă calitate și integrare foarte sigură într-un timp mai scurt. În același timp, a început integrarea funcțiilor de securitate în serviciile cloud și în serviciile de rețea, precum și dezvoltarea de servicii de securitate unei game largi de clienți împreună cu companiile partenere Fujitsu. În domeniile IoT /OT, obiectivul este de a realiza conceptul de Trustworthiness cerut de Consorțiul pentru Internet Industrial. Din procesele din amonte, cum ar fi evaluarea și formularea politicilor, sunt oferite soluții de proiectare/implementare, inclusiv autentificarea dispozitivelor și lista albă, precum și teste de penetrare obișnuite în faza de funcționare/întreținere pe tot parcursul ciclului de viață.
Fujitsu aplică servicii de securitate gestionate care susțin operațiunile zilnice în domeniile IoT/OT, asigurând, de asemenea, rezistență, care permite recuperarea promptă în caz de urgență, precum și confidențialitatea datelor sensibile. Pentru a proteja în continuare datele, există multe lucruri de făcut în ceea ce privește IT-ul pentru a respecta legile și reglementările, cum ar fi GDPR-ul european și standardele industriale. Fujitsu oferă sprijin pentru a răspunde solicitărilor, cum ar fi îmbunătățirea sistemului/guvernării, inclusiv numirea unui responsabil de protecție a datelor (DPO), sortarea datelor cu caracter personal, efectuarea de sondaje privind influența vieții private și raportarea la timp în caz de accidente, fără a exista frontiere în spațiul cibernetic. Prin urmare, Fujitsu dezvoltă soluții globale pentru problemele de securitate, precum și GMSS (Global Managed Security Service), care sprijină funcționarea unor astfel de soluții, pentru a oferi sprijin total pentru măsurile de securitate ale companiilor. De exemplu, Fujitsu a construit deja Centre de operare pentru securitate (SOC) și site-uri de asistență din întreaga lume, oferind servicii pentru aproximativ 1.400 de clienți, monitorizând aproximativ 6.400 de senzori de rețea.