Inteligența artificială(AI) și automatizarea prin machine learning aduc schimbări majore în toate industriile și în afaceri, fiind demontate miturile prin care se spune că aceste tehnologii ar lua locul de muncă al oamenilor sau pot deveni necontrolate de factorul uman.
Apariția unor tehnologii avansate precum AI și automatizarea, sisteme cibernetice, cloud computing și computere cognitive ne apropie rapid de următoarea revoluție industrială – Industria 4.0. Industria 4.0 va transforma modul în care lucrăm, producem produse și chiar modul în care trăim. Folosirea acestei tehnologii ne va permite să mărim volumul de muncă în timp ce lucrăm mai puțin ore, să simplificăm sarcinile manuale și mai degrabă plictisitoare și să reducem costurile pentru întreprinderi. Vom atinge o productivitate și o eficiență mai mare, precum și costuri de producție mai mici. Aplicațiile și sistemele AI pot chiar să ușureze viața de zi cu zi. Roboții pot îndeplini anumite sarcini mai repede, mai precis și mai bine decât omologii lor umani. De exemplu, AI poate procesa date substanțial mai rapid decât creierul uman și poate descoperi perspective mult mai înalte de înțelepciunea noastră, iar băncile pot fi disponibile pentru a sprijini clienții 24 de ore din 24, deoarece nu au nevoie să doarmă sau să mănânce.
Indiferent dacă ne dăm seama sau nu, automatizarea și AI se află deja în viața noastră de zi cu zi. Întreprinderile utilizează automatizarea pentru activități de administrare, cum ar fi trimiterea de facturi sau crearea de e-mailuri personalizate ale clienților. Profesioniștii din domeniul sănătății folosesc AI pentru a detecta cancerul din radiografii mai repede si mai eficient. Cei mai mulți dintre noi avem chiar dispozitive AI în bucătăriile și camerele noastre de zi și le folosim pentru a asculta melodiile preferate, pentru a coace un tort sau a comanda produse dorite. Dispozitive precum Google Maps utilizează învățarea mașinilor pentru a calcula cea mai rapidă rută acasă pe baza fluxului de trafic anterior, Amazon sugerează produse pe care le-am putea dori pe baza achizițiilor anterioare și Netflix ne ajută să găsim emisiuni de televiziune pe baza obiceiurilor noastre de vizionare. Opțiunile pentru încorporarea AI și automatizarea în viața noastră sunt într-adevăr nelimitate.
Asistenți precum Siri de la Apple, Alexa de la Amazon, Cortana de la Microsoft și Home de la Google devin din ce în ce mai prezenți în casele americane. La ultima estimare, aproximativ 39 de milioane de americani dețin în prezent un vorbitor inteligent, cu o creștere de 128% față de anul trecut. Acești asistenți personali folosesc o “interfață naturală”, ceea ce înseamnă că utilizatorii pot vorbi cu dispozitivul ca și cum ar fi un asistent uman și îi vor cere să îndeplinească anumite sarcini sau să furnizeze informații specifice cum ar fi vremea sau indicațiile.
Vehiculele fără șofer sunt deja testate de companii cum ar fi Google Waymo, Uber și Drive.ai, în timp ce Otto, primul camion din lume fără șofer, livrează în prezent transporturi comerciale în Northwest și Daimler’s Highway Pilot Connect.
În timp ce tehnologiile AI și de automatizare devin din ce în ce mai frecvente în societate, tehnologia deține, de asemenea, un potențial semnificativ pentru companii. Implementarea unor astfel de dispozitive poate elibera angajații de sarcini repetitive și lumești, astfel încât să se poată concentra pe activități mai profitabile și mai inovatoare. Mai degrabă decât să se blocheze în sarcinile de administrare, proprietarii de afaceri pot folosi timpul suplimentar pentru a se concentra asupra dezvoltării și inovării companiilor.
Un raport privind tendințele globale din 2018 de la LinkedIn a raportat că 76% dintre managerii de recrutare și de angajare consideră că automatizarea și AI vor avea un impact semnificativ asupra industriei de recrutare. Aplicațiile AI sunt deja utilizate în HR pentru a raționaliza anumite aspecte ale procesului de angajare. Recrutorii își petrec o mare parte din timpul lor pentru lucrul cu cereri de locuri de muncă sau de programare interviuri, care distrage atenția de la scopul lor principal de potrivire a candidatului potrivit la rolul potrivit.
Specialiștii de marketing utilizează deja puterea AI pentru a obține informații despre comportamentul clienților lor și pentru a simplifica sarcinile cheie. Mai mult de 50% dintre comercianți folosesc deja o platformă alimentată cu AI și această cifră este așteptată să crească cu încă 27% până în 2019.Aplicarea în masă a AI în marketing nu este surprinzătoare atunci când luați în considerare o gamă largă de beneficii. Roboții copywriteri pot crește rentabilitatea investiției, ratele de clicuri și, la un cost mai mic, decât angajații umani. Pe de altă parte, conținutul generat de calculator poate îndeplini sarcinile clasice, dar nu este suficient de dezvoltat pentru a înlocui nuanța subtilă a inteligenței, a intelectului și a stilului individual al scriitorului uman.
Industria de fabricație este probabil una dintre cele mai vechi industrii care adoptă tehnologia AI, deoarece roboții industriali, concepuți special pentru producție, au existat de la mijlocul secolului al XX-lea. În ultimii cincizeci de ani, tehnologia AI și automatizarea au redus ratele de accidente și au făcut fabricile mult mai sigure. Astăzi, acestea sunt folosite pentru sarcini periculoase cum ar fi sudarea, precum și colectarea și ambalarea. Roboții sunt deosebit de potriviți pentru fabricare, deoarece excelează la sarcini repetitive. Când li se cere să completeze din nou și din nou aceeași sarcină, oamenii se pot plictisi cu ușurință, ducând la produse proaste sau chiar accidente. Ca atare, roboții pot îndeplini adesea aceste sarcini mai bine decât omologii lor umani.
Multe domenii de asistență medicală beneficiază deja de AI. Inteligența artificială din domeniul asistenței medicale poate utiliza algoritmi AI pentru a scana imaginile radiologice pentru tumorile canceroase și poate produce citiri mult mai eficiente decât cel mai bun radiolog. Această tehnologie a permis medicilor să scurteze timpii de diagnosticare, ceea ce înseamnă că pacienții pot beneficia de tratament mult mai rapid și, ulterior, șanse mai mari de supraviețuire.
Cu atâtea beneficii, nu este surprinzător faptul că AI și automatizarea sunt deja angajate de mai multe companii. Una dintre caracteristicile unice ale inteligenței artificiale este că este extrem de flexibilă și poate fi utilizată pentru aproape orice scop imaginabil. Cercetările arată că aproape 25% dintre companii folosesc aplicații AI pentru analize predictive, în timp ce 22% o utilizează pentru machine learning. Alte utilizări includ prelucrarea limbajului natural, recunoașterea vocii, asistenții virtuali personali și chatbots și diagnosticarea. Indiferent de mărimea companiei există modalități prin care se pot integra aplicațiile AI în practicile zilnice de afaceri, adesea gratuite sau cu costuri reduse.
Citește și:
Creşteri explozive pentru cheltuielile cu automatizarea inteligentă
Investiții în soluții de automatizare/robotizare