Odată cu intrarea în noul an, este important ca business-urile să înțeleagă și să adopte instrumentele pe care software-urile ERP le oferă pentru menținerea competitivității. Pe măsură ce o organizație se dezvoltă și se extinde apar noi provocări, cum ar fi creșterea în complexitate a proceselor, managementul lanțului de aprovizionare și producție, dar și creșterea diverselor cheltuieli.
Adăugând acestui context evoluția tehnologică, pentru companiile medii și mari implementarea unui sistem ERP nu mai reprezintă o alegere, ci o necesitate. În continuare, vom prezenta câteva procese ale unei organizații care devin dependente în prezent de utilizarea unui astfel de software.
- Structurarea și analiza datelor
O bază de date unică, obținută prin implementarea unei soluții ERP, crește radical calitatea datelor și a rapoartelor. Dat fiind faptul că aceasta înregistrează și stochează toate informațiile introduse, ea devine un instrument important de business intelligence.
Un ERP facilitează și reduce timpul generării rapoartelor necesare întregii echipe. Altfel spus, un raport care înainte ar necesita zile întregi de cercetare, poate fi obținut acum doar în câteva minute. Pornind de la venituri și cheltuieli și ajungând la indicatori cheie de performanță (KPI), un sistem ERP integrează informații utile oricărui business.
Mai mult decât atât, posibilitatea de a accesa aceste date într-un timp scurt, în orice moment, permite o cântărire mult mai bună a deciziilor, aspect decisiv pentru menținerea competitivității în prezent.
2. Reducerea costurilor
Chiar dacă costurile ridicate ale implementării unui ERP par a determina anumite companii să amâne utilizarea unui astfel de software, el crește pe termen lung rata de recuperare a investiției (ROI).
În primul rând, sistemul unifică multe dintre sistemele fragmentate la nivelul unei organizații, ceea ce oferă posibilitatea angajaților de a-și folosi mai eficient timpul, care se traduce implicit într-o scădere a costurilor. Utilizând un ERP, ei nu mai sunt nevoiți să caute o informație în mai multe sisteme, ci pot apela la baza de date centralizată.
În al doilea rând, un sistem ERP elimină nevoia de instruire a angajaților pe mai multe sisteme, aspect care reduce nu doar sumele cheltuite în procesul de formare, ci și efortul logistic. În 2019, reducerea costurilor prin simplificarea proceselor este o strategie a multor companii.
-
Creșterea productivității
Companiile de producție au lăsat în urmă metodele tradiționale, transformându-se digital prin implementarea unui ERP. El facilitează optimizarea programelor de producție, a echipamentului și a muncii.
Integrarea tuturor proceselor de bază ale unei organizații și accesul în timp real la date nu este doar utilă, ci devine în 2019 o necesitate, atât timp cât business-ul dorește menținerea competitivității pe piața actuală.
O bază de date integrată elimină sarcini redundante, cum ar fi introducerea informațiilor, și permite sistemului să efectueze calcule avansate în câteva minute. Angajații vor avea astfel posibilitatea să se ocupe în principal de procesele care necesită implicarea umană, sporind rentabilitatea investiției în privința muncii.
Pe scurt, un sistem ERP poate automatiza cele mai dificile sarcini. Din acest motiv, el crește productivitatea, eficiența și rentabilitatea unui business.
-
Îmbunătățirea satisfacției clienților
În era digitală, menținerea și creșterea satisfacției clienților reprezintă aspecte fundamentale ale succesului unui business. Tot mai mulți oameni caută sfaturi, servicii și produse online, studiile arătând că 84% dintre aceștia au la fel de multă încredere într-un review online ca într-o recomandare a unei persoane apropiate. De aceea, opiniile clienților vechi sunt decisive.
Cea mai bună modalitate de a îmbunătăți satisfacția clienților este furnizarea bunurilor și serviciilor centrate pe nevoile și dorințele acestora. Sistemele ERP sunt echipate cu un software de management a relației cu clienții (CRM) sau pot fi integrate cu unul.
Acesta din urmă oferă date utile cu privire la clienții unei companii, cum ar fi date de contact, istoricul comenzilor și informații de facturare. El ajută angajații să dezvolte atât o imagine de ansamblu asupra nevoilor și dorințelor clienților, cât și ostrategie de vânzări eficientă. În 2019, ambele aspecte sunt fundamentale pentru succesul unui business.
-
Monitorizarea precisă a inventarului
O importantă provocare pentru companiile medii și mari este reprezentată de monitorizarea inventarului. Un sistem ERP utilizează coduri de bare și numere de serie pentru a urmări fiecare produs, pe întreg lanțul de aprovizionare. Cu ajutorul acestuia, veți putea ști întotdeauna care sunt bunurile aflate în depozit, care este stadiul livrării și ce produse se află deja pe raft.
Mai mult decât atât, managementul eficient al depozitelor optimizează întreg procesul de ridicare, ambalare și expediere, reducând erorile. Cu o precizie mai mare oferită de soluțiile ERP, managerii depozitelor pot utiliza în timp real date despre inventar pentru a lua decizii care pot să ajute business-urile. În anul curent, acest aspect este decisiv.
2019 e anul implementării unui sistem ERP
Multe companii recunosc valoarea investiției într-o soluție ERP, în principal datorită capacității acesteia de a spori productivitatea. Ea contribuie la eficientizarea comunicării și reunește procesele, tehnologiile și oamenii.
Pe măsură ce concurența continuă să crească în 2019, organizațiile vor trebui să ofere produse și servicii de o calitate tot mai ridicată la un cost tot mai scăzut. Un sistem ERP le permite să facă acest lucru.
Dacă dorești și tu să crești productivitatea și să scazi costurile companiei tale, cere un demo gratuit pentru ASiS ERP, soluția personalizată pentru business-ul tău.