AI prin viziunea Microsoft nu este vândută ca un produs, nici măcar ca un set de produse, AI fiind considerată o viziune ce permite dezvoltatorilor din fiecare companie să dezvolte aplicații bazate pe AI, le permite să își transforme afacerile, iar în final, AI are posibilitatea să schimbe societatea. Ca evoluție, AI nu este o tehnologie la care se lucrează din prezent sau prezentul apropiat, este o tehnologie la care se lucrează de ani de zile, iar Microsoft abia de câțiva ani a reușit să ducă AI la capacitatea de a prelucra texte, imagini sau alte surse de date. O poveste poate fi înțeleasă acum de AI, înțelegerea limbii și traducerea au devenit deja facilități ale AI, toate inovațiile fiind disponibile în produse utilizate deja pe scară largă, de exemplu în Excel, Power Point.
AI este utilizată pentru a crea alte produse inovative de un cerc de dezvoltatori ai tuturor companiilor și organizațiilor, iar în acest context, indiferent de industria din care vin acele companii, ele sunt considerate și companii de software, prin faptul că utilizează tehnologia AI pentru a-și dezvolta propriile aplicații. Peste 1,2 milioane de dezvoltatori utilizează serviciile cognitive în momentul de față, în contextul în care în anul 2025, 85% din conversațiile unui client cu un sistem sau magazin, vor fi cu un bot. Capacitatea cognitive services este deja crescută mult, mai ales din punct de vedere al înțelegerii limbajului uman, fiind demonstrată înțelegerea unui fragment dintr-o conversație telefonică, greu de înțeles la ascultare, dar ușor înțeles de boți. Vocea umană versus vocea boților au devenit fără diferențe, în cadrul demonstrației publicul nereușind să constate că vocea umană și vocea robotului au fost inversate.
O altă demonstrație care arată cum AI va schimba modul în care programatorii pot sări anumite etape tradiționale în evoluția proiectelor din afaceri. Exemplul a arătat un motor de AI care a citit practic o imagine cu o schiță desenată manual, pe hârtie, parte a unui proiect de magazin online, transformând fotografia schiței, aproape instant, într-o pagină cod, gata de introdus și utilizat, ca pagina html, ce poate fi direct o pagina prototip de pornire în construcția magazinului online. Astfel, se economisește mult timp de scris coduri, care acum poate fi utilizat doar pentru dezvoltarea și eficientizarea unui cod deja generat. Algoritmii congitive services au preluat inclusiv căsuța de „search” din schița manuală. Toate aceste demonstrații sunt disponibile online pe pagina ailab.microsoft.com, aplicația de care discutăm fiind numită Sketch 2 Code.
Mergând mai departe în zona de inovație în cadrul organizațiilor de business, statisticile globale indicând o dorință de 85% a companiilor de a merge în direcția dezvoltării prin AI, în timp ce în mod real, doar 25% fac acest lucru în prezent. Ca bariere în dezvoltarea AI, stau în primul rând datele, care sunt considerate a fiind statice, într-un singur loc, lucru considerat total fals de Microsoft, care oferă posibilitatea de utilizare a datelor așa cum sunt ele, în cloud sau în orice locație. O altă barieră e legată de capacitatea dezvoltatorilor de a se adapta la AI, Microsoft oferind training și workshopuri, care ajută companiile să dezvolte aplicații și să se adapteze utilizării AI. O ultimă mare barieră în implementarea AI este legată de încredere, reținerile fiind legate de faptul că AI este o tehnologie nouă, în timp ce dezvoltatorii sunt reticenți la tendințe și tehnologii noi, considerate foarte inteligente și complexe.
Mai departe, sunt trei pași de baza ai implementării AI în cadrul organizațiilor. Primul pas este legat de introducerea AI în aplicațiile pe care o organizație deja le operează. Practic, organizația poate folosi o aplicație pe care o deține deja, doar adăugând AI peste funcțiile acesteia. În al doilea rând se pot schimba mai multe lucruri pentru a face procesele de business mai ușoare, în a asista personalul care lucrează cu aplicațiile și AI, deoarece AI trebuie să eficientizeze procesele, să ajute personalul uman în ceea ce face, nu să îl înlocuiască. Ultimul lucru este considerat ca fiind oferirea tehnologiei fiecărui angajat, chiar dacă poate acesta nu are trainingul necesar, acesta poate deveni rapid propriul data-scientist. Utilizând această tehnologie fiecare angajat poate avea acces rapid la noile tehnologii.
Ca actualizare a aplicațiilor existente prin integrarea AI, Microsoft oferă un set de API-uri deja construite, care pot fi utilizate pentru a actualiza aplicații existente, fie că acestea sunt de la Microsoft sau nu. Ca procese de business, este dat exemplu mecanismul de forecast, mutat la Microsoft în mecanismul de AI, de machine learning. Practic, compania avea în fiecare departament un om care se asigura permanent că forecastul este corect, în contextul companiei listate la bursă. În momentul de față, oamenii doar corectează forecastul în caz de probleme, dar în contextul utilizării AI, erorile au dispărut, procesul fiind foarte precis, acest lucru fiind o perspectivă pentru fiecare afacere.
Un alt exemplu dat este de la Banca Transilvania, partener Microsoft, care a luat decizia de utilizare a boților implementați pentru clienți, în cadrul departamentelor interne ale companiei, pentru marketing, pentru finanțe, pentru căutarea ușoară a documentelor și optimizarea proceselor, fiind un proiect ce are succes, eficientizând întreg aparatul intern al băncii, introducând AI în sistemele existente și în serviciul angajaților existenți.
Un ultim exemplu dat în cadrul AI Day 2019 de Daniel Rusen, Director of Marketing and Operations la Microsoft, vine în cazul adăugării unui bot AI peste un magazin online, gen Amazon sau Emag, demonstrația fiind bazată pe procesul inteligent de cumpărare a unui ceas. Odată intrat pe magazinul online echipat cu botul AI, acesta întreabă utilizatorul dacă dorește să fie asistat în procesul de cumpărare. Odată activat, botul nu numai că poate schimba limba de operare, ci poate eficientiza direct cumpărăturile, prin simpla întrebare a botului despre un produs. Produsul, un ceas, este listat imediat, în timp ce utilizatorul care nu regăsește ceasul dorit în lista, întreabă din nou botul dacă are în ofertă și alte tipuri de ceas, moment în care botul solicită utilizatorului un exemplu de imagine cu un model de ceas dorit. Odată ce a primit imaginea, botul a listat imediat ceasuri cu modelul similar imaginii, detectând un numai tipuri similare de ceas, ci și tipul și mâna de bărbat pe care era pus ceasul. Apoi, botul poate face rapid conectivitatea între utilizator și baza de date a magazinului, pentru a oferi rapid informații despre returnarea ceasului cumpărat, cel mai apropiat magazin unde poate fi vizionat ceasul, programul magazinului, și, mai mult, botul a oferit informații despre cea mai ușoară ruta pe care se poate ajunge la magazinul fizic, și chiar a realizat o conectarea la partea de retail a magazinului pentru o programare pentru testarea și achiziționarea ceasului. Practic, un bot AI implementat în acest caz, gândește rapid toate detaliile necesare pentru achiziții rapide, practice, inteligente și simple.