Introducerea, în scurt timp, a identificării digitale poate ajuta ţările să genereze o creştere economică semnificativă dacă ratele de adopţie sunt ridicate, conform unui nou raport publicat de McKinsey Global Institute (MGI). Introducerea identităţii digitale conform unor principii corecte poate ajuta la descătuşarea unei valori economice echivalente cu 3% din PIB în cazul economiilor avansate şi a unei valori de până la 6% din PIB în cazul economiilor emergente.
Raportul analizează potenţialul adoptării extinse a standardului de identitate digitală în mai multe ţări, cum ar fi Marea Britanie, SUA, China, India, dar şi în economii precum Etiopia, Nigeria şi Brazilia. Reducerea fraudelor şi colectarea crescută a taxelor se numără printre beneficiile cheie ale adoptării identităţii digitale. Digitizarea contribuabililor şi a interacţiunilor de tranzacţionare, care până acum cereau autentificare personală, ar putea duce la economii semnificative de timp şi la reducerea fraudelor asociate cu completarea formularelor de taxe şi impozite.
Beneficii suplimentare ar putea fi obţinute din folosirea identităţii digitale în zone cu mare valoare adăugată precum furnizarea de servicii de sănătate şi de servicii guvernamentale. Studiul sugerează că ar putea fi economisite la nivel global până la 110 miliarde ore prin intermediul fluidizării serviciilor adresate cetăţenilor.
O reducere de până la 90 la sută a costurilor legate de verificări şi înregistrări online este un alt beneficiu cheie citat în raport. Identitatea digitală ar putea reduce costurile de oportunitate, raportul citând în acest sens situaţia de pe unele pieţe dezvoltate, unde aproape un sfert din aplicaţiile financiare sunt abandonate de cetăţeni din pricina dificultăţilor întâlnite în procesul de înregistrare.
Folosirea adecvată a identităţii digitale este subliniată în raport ca fiind acea identificare verificată şi autentificată cu un grad ridicat de siguranţă prin canalele digitale, fiind unică pentru fiecare individ şi protejând confidenţialitatea utilizatorului. La nivel global, circa un miliard de oameni nu au mijloace de identificare legală. În astfel de situaţii, identitatea digitală oferă multiple oportunităţi, cum ar fi accesul la servicii financiare pentru circa 1,7 miliarde de oameni.