Din ce în ce mai des apare acest termen în proiectele noastre: ‘digital onboarding’. Multe bănci, firme de asigurări și leasing își doresc să digitalizeze procesul de înregistrare al clienților astfel încât să faciliteze începerea relației dintre companie și client. Cu toate astea, puțini înțeleg ce înseamnă cu adevărat digital onboarding.
Online Onboarding nu este îndeajuns
Ar putea părea ciudat ca în momentul în care ne gândim la digital onboarding să ne punem întrebări legate de procesele echivalente de la ghișeu. Noi știm, însă, că digitalizarea cu jumătate de măsură deseori complică lucrurile mai tare. De aceea, pentru a implementa o soluție de digital onboarding de succes, aceasta trebuie să digitalizeze atât înregistrările făcute de clienți prin portalurile de pe site cât și cele făcute la ghișeu. Altfel, ne trezim că avem jumătate de clienți cu date digitale și cealaltă jumătate cu documente fizice, fiecare cu procesele și necesitățile sale.
Sfatul simplu: Digital onboarding înseamnă să digitalizăm complet procesul de înregistrare al clientului, atât când o face singur prin portal cât și când o face la ghișeu. Numai în felul acesta proiectul își poate atinge potențialul.
Online Onboarding înseamna mai multe soluții
O platformă de online onboarding trebuie să îndeplinească un set de funcții diferite, fiecare la superlativ. De aceea, majoritatea platformelor de acest tip sunt defapt compuse din mai multe soluții diferite. Aici sunt câteva exemple:
1. Formularul: Utilizatorul trebuie să completeze un formular cu informațiile necesare și documentele necesare. Acest formular trebuie să fie unul proactiv, care se schimbă în funcție de tipul de client și nevoile sale. Noi credem că cea mai bună soluție este un chatbot, care este, în esență, un formular interactiv, dar în practică un mijloc foarte prietenos de a îi cere clientului datele necesare.
2. Autentificarea: Trebuie verificată identitatea noului client. Pentru asta se pot folosi soluții de video identification care folosesc cele două camere ale telefonului pentru a compara în timp real poza de pe buletin/pașaport cu persoana care îl tine în mână și încearcă să se autentifice. O asemenea soluție este cea oferită de Electronic IDentification.
3.Semnatura electronică: Odată ce toți pașii sunt parcurși, noul client trebuie să semneze documentele. Pentru a face asta de la distanță, trebuie folosit un sistem de semnatură electronică certificată precum cel de la CertSign. Pentru mai multe informații despre procesul de semnare digitală puteți accesa acest link.
4. Sistemul central: Ok, avem datele clientului, este autentificat și a semnat documentele. Ultimul pas este gestionarea, interpretarea, organizarea și stocarea acestor date. Toate acestea trebuie făcute de un sistem central ECM (enterprise content management) precum OnBase. El conferă sens întregului sistem legând componentele între ele și asigură simplitate, transparență și eficiență. Puteți citi mai mult despre OnBase aici. 5. Sfatul
Sfatul simplu: Când demarați un proiect de digital onboarding uitați-vă cu atenție la soluțiile folosite în sistemul final. Calitatea sistemului depinde atât de calitatea fiecărei componente individuale cât și a sinergiei dintre ele, mediată de sistemul central.
Dacă doriți să aflați mai multe despre digital onboarding, contactati specialiștii Matricia Solutions!