Industria serviciilor financiare este o piață în schimbare continuă. Ritmul rapid al schimbărilor și multitudinea de soluții tehnologice, concurenții și noii participanți care intră pe piață schimbă mersul și stabilesc noi reguli.
Am văzut cum consumul va continua să schimbe apetitul în domeniul serviciilor bancare directe, iar digitalizarea plăților a dus deja la schimbări în modul în care folosim carduri de credit și de numerar, ceea ce are implicații asupra punctelor de tranzacționare. În mod similar, creșterea platformelor de creștere și de împrumut de capital a schimbat nu doar procesul, ci și actorii din acest sector.
Ca răspuns la aceasta, industria a dezvoltat relații cu start-up-uri prin investiții în hub-uri de inovare, precum și programe interne. Mai precis am văzut o creștere rapidă și o investiție majoră continuă în domeniul inteligenței artificiale și al altor forme de automatizare în industrie. Desigur, investițiile în tehnologie sunt importante, însă abordarea mai bine orientată, în care organizațiile definesc provocările specifice de transformare digitală în contextul propriei afaceri, poate contribui la obținerea unor rezultate mai bune. De exemplu, tehnologia Digital Annealer de la Fujitsu este folosită de Natwest pentru a rezolva unele dintre cele mai complexe, provocatoare și consumatoare de timp probleme de investiții financiare prin optimizarea mixului său de active lichide de înaltă calitate, inclusiv obligațiuni, numerar și titluri de stat.
O analiză mai mai adâncă în propria organizație este esențială pentru dezvoltarea de concepte inovatoare. Acest lucru contribuie la reunirea oamenilor care înțeleg industria serviciilor financiare și a experților din alte industrii care au o perspectivă mai largă asupra tehnologiei pentru a funcționa eficient și pentru a răspunde acestor provocări. Acolo este locul în care co-creația intră în joc. Iar din experiență, există trei provocări cheie pe care instituțiile de servicii financiare trebuie să le abordeze înainte de a putea să deblocheze întregul potențial al investițiilor și concentrărilor lor în transformarea digitală.
Introducerea noilor tehnologii financiare digitale schimbă modul în care clienții bancari și de asigurări accesează serviciile. Astăzi, există o nouă generație de utilizatori digitali care au așteptări foarte diferite privind experiența lor bancară și de asigurare a clienților, bazată parțial pe reacțiile lor rapide, responsabile de consumatori, în alte industrii. Ei sunt mai agitați în ceea ce privește comportamentul și luarea deciziilor, iar această neliniște trebuie să fie înțeleasă de organizațiile cu care interacționează. Ca urmare, organizațiile trebuie să devină deschise, urmărind o gândire mai variată în cadrul și în afara propriei afaceri, pentru a aborda schimbarea dinamică a bazei lor de clienți.
În plus, schimbările de reglementare în domeniul serviciilor financiare înseamnă că piața este acum mai fluidă, având condiții mai favorabile pentru noii intrați în derapaj, ceea ce înseamnă că timpul trece repede pentru inovarea jucătorilor mai mari, în caz contrar riscă să piardă cota de piață și să devină mai puțin relevantă. Apelarea la cunoștințele și experiența din cadrul ecosistemului partenerilor, care se bazează pe idei din alte părți ale industriei serviciilor financiare sau chiar din alte domenii industriale, are sens. Ele pot aduce idei luminoase despre cum să inoveze procese de lucru standard, precum și tehnologii dovedite, care pot fi adoptate mai rapid.
Lucrul într-o experiență dovedită a industriei, în timp ce este ușor de înțeles, poate inhiba ritmul transformării digitale. Multe organizații pot deveni rezistente instinctiv la ideile externe, revenind la ceea ce știu. Acest lucru poate fi valabil în special pe o piață în plină ascensiune, cum ar fi industria serviciilor financiare, unde există presiuni de schimbare, dar și necesitatea de a aborda cererile zilnice. Adăugați la aceasta o forță de muncă care este înclinată în tradițiile și normele îndelungate ale afacerii și putem începe să înțelegem provocările care trebuie abordate.
Cel mai bun mod de a rămâne deschis ideilor noi este să fii suficient de curajos pentru a depăși suspecții obișnuiți și pentru a căuta opinia oamenilor pe marginea exterioară a ecosistemului tău. Colaborarea cu colegii în liniile de afaceri, precum și cu partenerii și agențiile terțe este o modalitate sigură pentru a construi o idee mai diversă și pentru a accelera procesul de inovare digitală. Cuplați această acoperire mai largă în afara organizației, cu o îmbrățișare mai profundă în propriile linii de afaceri, duce la o co-creație reală.
O implementare internă mai profundă poate reprezenta o schimbare culturală, prin care, de exemplu, ajutăm oameni care încearcă să schimbe lucrurile, precum și acei oameni cu o voce liniștită, dar o idee mare. Acest lucru necesită demonstrații active de leadership în care echipele sunt stimulate să se implice, nu numai în generarea de idei, ci și în colaborarea cu colegii, pentru a transforma ideile în soluții practice și livrabile. Mai important, oamenii trebuie să primească spațiu și timp pentru a-și testa gândirea. Metode precum gândirea de proiectare pentru dezvoltarea conceptului pot permite echipelor diverse să împărtășească perspective și perspective pentru a asigura că soluțiile digitale sunt cu adevărat centrate pe om.
Cu ritmul actual de schimbare, piața și clienții nu sunt dispuși să aștepte. Un exemplu vine din piața asigurărilor. Clienții interni au acces în prezent la site-urile de comparație, unde pot alege cele mai bune oferte și se pot deplasa rapid prin furnizori. Este doar o chestiune de timp până când aceste principii sunt aplicate în multe aspecte ale industriei.
Ce se va întâmpla în continuare este că multe organizații vor fi forțate să evolueze mai repede, iar pentru a face acest lucru trebuie să încerce noi soluții? Atunci când mai multe organizații vor realiza proiecte agile care demonstrează treptat că schimbarea poate face o diferență materială, experimentarea va fi esențială. Ca urmare, scurtarea timpului de introducere pe piață și îmbunătățirea angajamentului angajaților a reprezentat un motiv de bază în spatele ING, care se ocupă de munca agilă. Acest lucru demonstrează din nou că, fie că este vorba de o piață B2B sau de consum, apetitul consumatorilor se apropie de locul de muncă. Și consumatorii nu numai că se așteaptă la o mai mare personalizare și flexibilitate, dar sunt și mai conștienți de cunoștințele legate de încredere și confidențialitate.
Ceea ce vedem în industria serviciilor financiare este o furtună de tulburări de consum și de tehnologii rapid implementabile. În timp ce slujba de zi rămâne critică, reducerea timpului pentru ca oamenii să muncească la ritm este de o importanță capitală, și o puteți crea prin colaborarea cu un partener de încredere.