Oferta companiei Salesforce.com de 15,7 miliarde de dolari pentru achiziția Tableau Software face numeroase organizații care se întreabă cum va avea impact asupra operațiunilor. Potrivit analiștilor din industrie, totul depinde de modul în care întreprinderile utilizează platformele respective. Utilizatorii platformei CRM a Salesforce au subscris toți la modelul SaaS (software-as-a-service), punând datele în cloud, dar compania începe să răspundă cererii de instrumente sofisticate pentru a analiza aceste date.
Pentru aceasta, întreprinderile au apelat la companii precum Tableau. Analizele sale de date și software-ul de vizualizare au fost construite pentru a funcționa la local, însă întreprinderile desfășoară din ce în ce mai mult serverul Tableau pe cloud de la Amazon, Google sau Microsoft, iar un număr din ce în ce mai mare adoptă versiunea SaaS, Tableau Online. Clienții Salesforce care nu utilizează încă Tableau au cel mai mult de câștigat de la această achiziție. Mulți dintre clienții caută un instrument simplu, ușor de utilizat pentru a obține informații mai bune din această platformă foarte complexă, dar de multe ori nu vor să meargă la un partener sau la o terță parte cum ar fi Tableau, deoarece nu doresc să introducă un vânzător mai mic și un risc suplimentar în combinație. Totuși, cu o parte componentă a Salesforce, această preocupare ar dispărea. Salesforce are mai multe resurse pentru a investi în dezvoltare și un interes sporit pentru a se asigura că lucrurile nu merg prost.
Clienții comuni ai celor doi vor vedea cel puțin o schimbare, cel puțin inițial, deoarece Salesforce din San Francisco intenționează să lase Tableau să continue să opereze independent de sediul central din Seattle. Cu toate acestea, pe termen lung, va trebui să existe o consolidare și o integrare între cele două. Acest lucru nu va fi o sarcină ușoară, existând suprapuneri în bazele de date, în memorie și interfețele de limbaj natural pe care companiile le folosesc pentru analiză.
Pentru cei care rezistă presiunii de a deveni clienți comuni, este puțin probabil ca Salesforce să investească mult în menținerea Tableau de lucru cu concurenți direcți. De exemplu, la Constellation Research, se caută confirmarea că Salesforce va continua să sprijine modelele existente de implementare a software-ului Tableau. Cei interesați de implementarea cloud-ului vor dori să audă, după fuziune, că strategia multicloud va continua și probabil va fi, având în vedere că Salesforce este, de asemenea, partener atât cu AWS, cât și cu Google.
Organizații care nu se bazează pe nici o platformă ar putea suferi în continuare, deoarece afacerea ar putea scoate pe piață furnizori independenți de analiză. Piața business intelligence este mărginită, iar CIO-urile selectează în mare parte prețul. Forrester Evelson a văzut că Microsoft plătește sub 4 dolari pe utilizator pe lună pentru BI în tranzacții mari de întreprinderi, iar Oracle sub 5 USD în tranzacții de afaceri foarte mari.
În cele din urmă, acordul Salesforce-Tableau oferă o lecție pentru CIO-urile care au dificultăți în găsirea personalului potrivit: Dacă nu pot închiria aproape de locația existentă, să cumpere una nouă. Menținerea facilităților Tableau în Seattle va ușura povara pe care Salesforce o are în recurutarea în San Francisco și îi va permite să prindă talente de la AWS și Microsoft.