Analiza — July 30, 2019 at 1:08 pm

Sustenabilitatea va conduce producătorii către eficiență și profituri mai mari

by

F1 În contextul în care lumea este amenințată de efectele ireversibile ale schimbărilor climatice, masurile ce sunt luate vizând inclusiv utilizarea noilor tehnologii.  Temperatura medie a suprafeței planetei a crescut cu 0,9 grade Celsius de la sfârșitul secolului al 19-lea, iar cei cinci cei mai călduroși înregistrați au avut loc după 2010. Aceste temperaturi în creștere sunt rezultatul consumului excesiv de resurse naturale și al arderii combustibililor fosili, un proces în care industria de producție joacă un rol important. Iar în acest joc, producția este cheia construirii unei societăți mai durabile.

Iar industria de producție ne dă toate celelalte lucruri pe care le folosim, astfel dacă ne putem asigura că facem lucrurile într-un mod ecologic, vom fi deja la jumătatea drumului spre sustenabilitate și durabilitate. Iar la finalul drumului, este efectiv procesul de producție care consumă materiale și energie, și eliberează gaze cu efect de seră prin arderea benzinei, cărbunelui și gazelor naturale. Astfel, producătorii au o responsabilitate mare de a examina modul în care au impact asupra mediului. Dar această responsabilitate nu trebuie să fie o greutate mare, mai ales că în majoritatea cazurilor, transformarea durabilă va duce o organizație la un succes de afaceri mai mare.

Pe măsură ce conversația despre sustenabilitate evoluează, tot mai mulți producători se trezesc cu problema și rolul lor în abordarea acesteia, care este legată de două considerente. În primul rând, este cererea clienților: consumatorii sunt conștienți de criza de mediu cu care ne confruntăm, fapt care îi face să se gândească diferit la companiile pe care le sprijină. Peste opt din zece consumatori mondiali consideră cu tărie că companiile ar trebui să contribuie la îmbunătățirea mediului. Aceasta are implicații speciale pentru fabricație, deoarece influența sa se extinde pe întregul lanț de aprovizionare.

Cumpărătorii vor să știe că produsul lor a fost produs într-un mod etic, cu resurse durabile și condiții de muncă corecte pentru angajați în toate etapele procesului. Dacă producătorii nu pot dovedi acest lucru, consumatorii se pot duce în altă parte.

A doua considerație pentru producători este, desigur, imperativul etic pentru protejarea mediului. Așa cum sunt, schimbările climatice vor afecta pe toată lumea, indiferent de locul în care se află. Dar preocupările operaționale determină majoritatea deciziilor pe care producătorii le iau și nu este diferit atunci când vine vorba de sustenabilitate. Din păcate, multe organizații producătoare sunt sub concepția greșită că sustenabilitatea este dificilă și dificil de realizat și, mai important, că este costisitoare și dăunătoare profiturilor. Dar, în final,  fabricarea într-un mod mai durabil este mai ieftină, iar în cazul în care nu reușește să devină mai durabilă, industria prelucrătoare va costa mai mulți bani pe termen lung.

China, de exemplu, este o națiune producătoare imensă. Dar, pe măsură ce lumea se încălzește, producătorii chinezi se luptă să mențină niveluri ridicate de productivitate. S-a înregistrat o reducere de 12% a producției pe parcursul anului 2017 cauzată de creșterea temperaturilor, și acesta a fost doar începutul. Dacă nu putem găsi o modalitate de a încetini rata încălzirii globale, producătorii din întreaga lume vor pune în pericol propria lor industrie.

În cele din urmă, mergând mai mult către sustenabilitate, începe să meargă tot mai mult către eficiență. Este vorba de utilizarea materiilor prime în cel mai bun mod posibil, de optimizarea consumului de energie în fabrici și de prevenirea deșeurilor, iar toate aceste lucruri reduc costurile. Desigur, a face modificări la tipul de materiale utilizate sau la modul în care este alimentată o instalație, este un proiect pe termen lung. O mulțime de investiții intră în această infrastructură, astfel încât este nevoie de timp și eforturi pentru a se schimba. Dar există și forme mult mai simple de eficiență care se rotesc în jurul digitalizării locului de muncă, pe care producătorii o pot implementa destul de rapid.

Primul lucru este legat de date, cu un prim pas de a le utiliza pentru a evalua utilizarea de energie și resurse a organizației, inclusiv în lanțul de aprovizionare, dar fără a începe cu schimbări dramatice. Un pas interesant ar fi alegerea de a face videoconferință în loc să zboare către o întâlnire, fapt ce poate reduce masiv amprenta de carbon a organizației, în mod indirect. Iar impulsul trebuie să provină de la firmele de producție în sine, ceea ce se va întâmpla doar atunci când vom începe să recunoaștem beneficiul pentru afaceri care poate fi derivat din sustenabilitate.

Dacă producătorii accelerează această provocare de a deveni mai sustenabili, vor putea mai ușor să creeze noi procese eficiente, să reducă costurile și să satisfacă cerințele consumatorilor. Și, cel mai important, generațiile viitoare le vor mulțumi.

Mai multe detalii aici.