Analiza — September 10, 2019 at 12:53 pm

Unde duce lipsa liderilor de proiect

by

Digitalization, Digital Transformation Concept Mai bine de patru din cinci organizaţii trec la ora actuală prin diverse etape de eşec al proiectelor de transformare digitală, conform rezultatelor unui studiu publicat de firma de cercetare Couchbase. Conform raportului, intitulat “Digital transformation: Are we finally past the unmet expectations?”, în cadrul căruia au fost intervievaţi aproape 500 de factori de decizie din organizaţii cu peste 1000 de angajaţi la nivel global, peste 80% din firme au avut parte deja de eşec, întârzieri semnificative sau amânări în implementarea unor astfel de proiecte.

Patru din zece respondenţi că la ora actuală sunt fie în urma programului, fie în risc să eşueze cu cele mai importante proiecte de transformare digitală. Printre principalele motive oferite de respondenţi se numără complexitatea implementării de noi tehnologii (28%), provocări induse de tehnologia deja folosită în firmă (27%), lipsa personalului potrivit (27%) şi lipsa de resurse financiare (26%).

Studiul a descoperit că în medie costul unui proiect de transformare digitală se ridică la 28 milioane USD. Conform firmei de cercetare, în cazul unor motoare nepotrivite de realizare a unor astfel de proiecte, cum ar fi liderii nepotriviţi, chiar şi organizaţiile care investesc milioane de dolari în timp, eforturi şi resurse pentru universul digital ar putea să aibă parte de prea puţine reuşite. Şapte din zece respondenţi au fost de acord că există o obstinaţie la nivelul conducerii executive a companiilor privind promisiunile transformării digitale, cu efectul că echipele IT ar putea ajunge să rişte să lucreze la proiecte care, în realitate, ar putea să nu furnizeze beneficii tangibile.

Multe organizaţii au relatat, de asemenea, că restrângerile legate de resurse, complexitatea tehnologică şi lipsa de abilităţi umane le împiedică să înceapă proiecte de transformare digitală. Printre cele care au avut parte de provocări ce le-au împiedicat să caute servicii sau proiecte digitale noi, aproape o treime au declarat că dependenţa de tehnologia moştenită reprezintă un factor contributor.

Mai bine de jumătate din organizaţii (52%) au declarat că managementul superior al firmei nu se află în fruntea strategiei de transformare digitală. În schimb, strategia era stabilită de echipa IT. Studiul a mai descoperit că motoarele principale de transformare sunt aproape toate de natură reactivă. Răspunsul la progresele competitorilor, presiunea pentru noi servicii din partea clienţilor şi răspunsul la schimbările legislative au fost toate menţionate ca motoare de peste 20 la sută din respondenţi. În acelaşi timp, studiul arată că doar 8 la sută din transformările digitale provin din idei originale din interiorul firmei.