Se vorbește tot mai mult despre date, volume mari de date, însă mai puțin despre cât de importante sunt abilitățile de înțelegere corectă a datelor, pentru a crea un context de performanță în business.
Conform acestui studiu, până în 2020, 80% dintre organizații vor iniția dezvoltarea competențelor privind data literacy, pentru că, tot până în 2020 se estimează că 50% dintre organizații nu vor avea suficiente competențe în aceste arii (AI, data literacy etc.) pentru a face diferența în business.
Totodată, când vine vorba de Data Literacy, studiile mai arată că mai puțin de o pătrime dintre manageri au în prezent aptitudinile necesare pentru a lucra cu și a analiza datele.
Datele sunt dintre elementele care au putere în a de a transforma un business și de a contribui la îmbunătățirea societății.
Tu ce știi despre contextul de business în care te afli? Știi încotro să faci următoarea mutare?
Ei bine, prin dezvoltarea aptitudinilor referitoare la Data Literacy, eficiența procesului decizional poate fi îmbunătățită prin înțelegerea contextului.
Iată care sunt cele 6 etape pentru a crește abilitățile de Data Literacy într-o organizație:
1. Planificare și viziune – îmbinarea inițiativelor și a strategiilor. Bineînțeles, dimensiunea companiei joacă un rol esențial: în cazul unor firme mici, toți angajații ar putea lua parte la această fază incipientă a programului, însă dacă vine vorba de companii mari, această etapă ar fi mai folositoare pentru un grup-țintă de indivizi, echipe sau departamente.
2. Comunicare – cea de-a doua etapă se axează pe comunicarea beneficiilor aduse de acest program participanților. În alte cuvinte, data literacy conduce inclusiv la avantaje pentru dezvoltarea pe plan profesional.
3. Evaluarea forței de muncă – Pentru a înțelege cum să implementezi data literacy în companie, trebuie să pornești de la înțelegerea abilităților curente ale echipelor. Astfel, poziționarea corectă față de acest framework va duce la o implementare coerentă.
4. Învățare culturală – Înainte de învățarea individuală, este important ca organizațiile să își dezvolte cultura privind data literacy. Astfel, fiecare va înțelege care este viziunea companiei în folosirea datelor și ce trebuie să învețe.
5. Învățare personalizată – Fiecare individ va avea un plan personal de învățare, întrucât fiecare este deja la un anumit nivel de confort față de data literacy, care trebuie inclus în învățare.
6. Măsurare – Bineînțeles, trebuie măsurată și evoluția organizației în ceea ce privește data literacy, pentru a vedea progresul organizațional și a deveni o cultură de companie data-driven.
De ce este important să implementezi un framework care crește abilitățile de data literacy în companie?
Așa cum o arată și Qlik prin programul său, credem că această literație privind datele, combinată cu Business Intelligence și Inteligență Augmentată reprezintă un viitor eficient și de impact pentru o companie.
Atunci când știi de ce date ai nevoie pentru a le corela cu anumiți indicatori de business, când știi care sunt instrumentele care te ajută să creezi un framework potrivit pentru companie (business intelligence, data warehouse etc.), vei putea înțelege în ce context operează business-ul tău și cum să intervii pentru a face acest context din ce în ce mai benefic.
Noi credem că poveștile de succes se construiesc cu decizii care țin cont de context. De aceea, prin management de date, analiză și raportare, te ajutăm să înțelegi contextul tău de business, astfel încât să găsești soluții pentru fiecare provocare.
Dacă vrei să afli mai multe despre puterea datelor în compania ta, contactează specialiștii Relevance Management aici.