Conform unui raport emis recent, European Insight Intelligent Technology Index (ITI), chiar dacă serviciile cloud sunt percepute în general ca fiind critice pentru succesul afacerilor, multe organizaţii irosesc grămezi de bani cumpărând servicii pe care ajung să nu le folosească deloc.
Bazat pe chestionarea unui număr de 1000 de firme europene, raportul ajunge la concluzia că mai bine de 36 de milioane USD sunt cheltuite anual pe servicii cloud. Din această cifră, aproape o treime (aproape 11 milioane USD) este cheltuită pe servicii care sfârşesc prin a nu fi deloc utilizate.
În privinţa gestionării modului de cheltuire a banilor pe servicii bazate pe cloud, respondenţii au identificat trei provocări majore, respectiv determinarea celor mai potrivite fluxuri de lucru pentru mediile de cloud public, privat şi hibrid, planificarea şi alocarea de bugete pentru consumul de cloud şi lipsa de vizibilitate privind serviciile utilizate la nivel de flux de lucru şi aplicaţii.
Conform raportului, mediile cloud continuă să fie un stimulent cheie pentru firmele agile şi digitale, însă au nevoie de o abordare corectă. În acest sens, este critic un model robust de operare, care să furnizeze optimizare continuă a acestor medii. Tehnologia sub-utilizată a constituit zeci de ani o problemă, aşa că nu este deloc suprinzător că problema s-a extins la mediile cloud.
Autorii raportului susţin că investiţiile în inovaţie digitală vor continua să crească, însă în centrul acestei creşteri se va afla tot mai mult nevoia de a oferi instrumente tehnologice adecvate angajaţilor. Raportul poate fi citit online aici.