Conform unui nou studiu efectuat de compania AppDynamics, aplicaţiile şi serviciile digitale ar putea deveni în scurtă vreme cheia succesului în afaceri, deoarece consumatorii se bazează din ce în ce mai mult pe astfel de servicii. Conform autorilor studiului, deja aproape jumătate din consumatori la nivel global se bazează pe serviciile digitale.
În consecinţă, una din principalele provocări din calea afacerilor şi a echipelor IT ale organizaţiilor constă în menţinerea stării de “permanentă funcţiune”a serviciilor. Această cerinţă se dovedeşte, însă, din ce în ce mai dificil de respectat, deoarece aproape 9 din 10 respondenţi la studiu s-au plâns de probleme legate de serviciile digitale. Cu toate astea, cerinţa este esenţială pentru succesul afacerilor, întrucât un procent similar de respondenţi au declarat că se aşteaptă să aibă posibilitatea de a selecta mărcile de produse pe care le achiziţionează în funcţie de varietatea de servicii digitale care li se oferă.
Mulţi consumatori au decis să schimbe furnizorii din pricina experienţei digitale proaste. Procentul acestora este mult mai mare decât cu un an sau doi în urmă. În acelaşi timp, două treimi din respondenţi au declarat că încearcă să descurajeze persoanele cu care interacţionează să folosească o marcă în urma experienţei digitale proaste avute.
Studiul a mai descoperit că un procent puţin mai mare de 50 la sută din respondenţi se declară gata să plătească prime pentru bunuri şi servicii digitale, dacă acestea se dovedesc mai bune decât cele oferite de competiţie. “Consumatorii nu mai sunt dispuşi acum să uite sau să ierte experienţele proaste,” se arată în studiu. “Performanţele digitale bune reprezintă actualmente esenţa oricărei afaceri, însă adevăraţii câştigători vor fi cei care depăşesc constant aşteptările clienţilor oferind experienţe digitale fără cusur.”