Xerox a anunțat culoarea sa inaugurală pentru 2020 „transparent” aceeași culoare (sau non-culoare) ca pereții acvariilor, ferestrele sau celofanul.
La fel cum aceste suprafețe transparente ne oferă o imagine clară asupra a ceea ce se află în spatele lor, Culoarea Anului de la Xerox arată importanța creării unei prespective noi într-un viitor neobstrucționat, cu o anticipare clară și optimistă a ceea ce urmează.
„Un film transparent poate pune în valoare o culoare, îi poate oferi strălucire, iar uneori îi poate adăuga saturație”, a spus Beatriz Custode, Colour Customisation & Engineering Services la Xerox.
Timp de secole, artiști de la Leonardo Da Vinci până la Elisabeth Louise Vigée Le Brun au folosit în capodoperele lor straturi transparente, numite lazură, pentru a adăuga un plus de profunzime și textură culorilor, sau pentru a le face să strălucească în lumină. Chiar și pentru cei care nu sunt artiști, transparentul schimbă modul în care vedem lumea. De exemplu, vopselele pentru casă sunt de obicei disponibile în diferite grade de luciu și semi-luciu, oferind un efect strălucitor, reflectorizant, iar vopseaua cu un grad ridicat de luciu se curăță mai ușor.
În imprimare, tehnologia Xerox precum iGen® 5 Press, Iridesse® Production Press și noul echipament PrimeLink® C9065/C9070 permit specialiștilor din agențiile de creație să utilizeze cerneală transparentă în proiectelor lor, la fel de ușor ca alte culori, inclusiv cele metalice și fluorescente.
Pe pagina de Facebook a companiei, s-a deschis o dezbatere care reunește gândurile utilizatorilor echipamentelor Xerox pe această temă, folosind hashtag #Clear2020.