Asociaţia Română de Relaţii Publice din România (ARRP), membră a Organizaţiei Internaţionale a Consultanţelor în Comunicare (ICCO), anunţă publicarea Raportului global al ICCO pentru 2020.
Raportul conţine şi o secţiune dedicată reputaţiei, incluzând concluziile sondajului derulat la nivel mondial pe aspecte reputaţionale în domeniul comunicării, în rândul a 600 de CEO de companii cu peste 1.000 de angajaţi. Totodată, materialul defineşte principalele tendinţe globale în domeniul comunicării pentru anul 2020, pe baza răspunsurilor furnizate de 3.000 de directori ai agenţiilor de Relaţii Publice, din cele 41 de asociaţii membre ICCO. Printre respondenţi s-au numărat şi membrii ARRP, invitaţi să ia parte la acest demers.
Cât de de mult contează reputaţia în luarea deciziilor de business?
Potrivit cercetării realizate de ICCO, Retail-ul, IT-ul, Industria Alimentară şi Serviciile financiare sunt domeniile care acordă o importanţă sporită managementului reputaţiei şi al comunicării, la polul opus aflându-se segmentul Utilităţilor publice şi Sănătatea. În medie, însă, 42% dintre managerii de top consideră că deciziile de business trebuie luate astfel încât reputaţia să nu aibă de suferit. La nivel global, China, Japonia şi Coreea de Sud sunt ţările care conduc clasamentul, în timp ce şefii de companii din Brazilia, Canada şi Statele Unite ale Americii par să fie cel mai puţin interesaţi de modul în care compania lor este percepută de către public.
Europa de Est: programele de Responsabilitate Socială Corporativă sunt prioritare
Sustenabilitatea şi schimbările climatice sunt principalul segment în care companiile ce activează în Europa de Est solicită sprijinul agenţiilor de Relaţii Publice, o reflecţie clară a faptului că, la rândul său, şi publicul este din ce în ce mai atent la viziunea şi la modul în care acestea aleg să se comporte în comunitate. Pe locurile 2 şi 3 se situează educaţia şi sănătatea, subiecte de multe ori presante, chiar şi în marile oraşe.
Tendinţe digitale
Facebook rămâne liderul necontestat al comunicării B2C la nivel european, urmat de Instagram şi LinkedIn. În privinţa comunicării B2B, LinkedIn se află în fruntea clasamentului, urmat de Facebook şi Twitter.
Pe viitor, consideră specialiştii, cele mai importante progrese tehnologice vor fi înregistrate în segmentele de măsurare, analiză şi statistică, ce vor permite companiilor şi specialiştilor în comunicare să dezvolte strategii de comunicare din ce în ce mai eficiente.
Nu în ultimul rând, Europa de Est înregistrează cel mai mare progres în privinţa adoptărilor noilor tehnologii, cu un scor de 5,9 din 10.
Raportul integral poate fi descărcat, gratuit, de pe site-ul ICCO – https://iccopr.com/services/world-reports/world-report-2020/